fredag, april 18, 2008

Uppdatering av veckan!

Efter bullbaket i måndags hade vi fika här hemma hos mig, resultatet blev 4st kanelbullar kvar.. Jag tolkar det som att de var goda :)
På tisdagen åkte jag till jobbet som vanligt, direkt ner på gymmet och körde bröst och biceps. Var även inne i idrottshallen och tittade och hejade på Linda som sprang Beep-test, för er som inte vet så är det ett konditionstest som påminner lite om "idioten".. Fram och tillbaka på en sträcka av 20m i ett ökande tempo... Svettigt värre..

Senare på dagen åkte jag och Bumbi till Kosta för att hålla stridsskjutning med besväringarna- riktigt roligt, och vår grupp var givetvis bäst;)
Onsdagen blev vilodag precis som planerat förutom 45minuters morgonpromenad ute på fältet innan frukosten. Hela dagen ägnades åt att springa mellan de olika momenten, så lite "smygfys" blev det ändå. På kvällen hade grabbarna ansträngt sig med grill och tillbehör, så vi hade en myskväll i stugan med fniss, skvaller och vin.. Underbart!

Igår åkte vi tillbaka till basen, bytte om direkt och gick ner på gymmet. Rygg, rygg, rygg och baksida axlar.. Jag är så himla nöjd med mitt nya träningsprogram!! Jag älskar kombinationen av muskelgrupperna, och jag känner att jag blir starkare!
På kvällen spelade vi Laserdome (Behöver jag berätta att jag vann? Stort!) och det räknar jag som 40minuters intervallträning :)
Den roliga veckan avslutades på favorithaket i Staun, där vi åt entrecote med pommes och bearnaise sås..och drack öl.. Lovely..

Som ni märker har det nu gått en period då jag inte brytt mig särskilt mycket om vad jag äter eller dricker..och det är jätteskönt! Träningen sköter jag som jag ska, och jag har inte känt att jag velat piska mig själv i maten ännu.. Men på måndag startar min nya diet- och då inte en deff-diet som innan, utan ett upplägg där jag äter betydligt mer, men fortfarande ganska nyttigt. Det ska bli roligt att lägga upp ett nytt kostschema- det blir så mycket lättare då :)
Vi får väl se hur det blir.. semestern till Gran Canaria lär ju göra sitt..jag antar att det blir en paus i allt då för en vecka.

Nu ska jag käka, duscha och sen blir det shopping!

Vill passa på att säga hej till alla mina nya läsare!! Grymt roligt att komma hit efter några dagars tystnad och se så många nya som varit här. Extra roligt att några av er valt att lämna kommentar med. Gör gärna det!! Det är bara kul att höra era åsikter:)

Ha nu en superbra helg!!/Desi

2 kommentarer:

-=LiMeX=- sa...

Skåne äger :)Danmark också :)

FitnessDesi sa...

Haha! Kan bara hålla med ;)