måndag, april 07, 2008

Tiden går fort när man har kul..

Vissa dagar bara försvinner tiden..som idag. Jag kan knappt minnas vad jag egentligen gjort, men det har varit fullt upp hela tiden. Har briefat in Bumbi i arbetsläget eftersom hon varit borta ca tre veckor, fixat och kittat med utrustningen för tjänsten, haft ksp 90 strid med besväringen, och sen avslutat med feedbacksamtal med hela gruppen..och det kan ta precis HUR lång tid som helst! Dock var det mycket givande och jag tror definitivt att det är värt varenda sekund!
Men ändå känns hela dagen som ett enda stort virrvarr och som att jag inte gjort nåt vettigt..skumt.. Utöver allt detta har jag kommit på mig själv med att mitt huvud hela tiden arbetar på annat, som på en annan plats.. Jag funderar över livet, min arbetssituation och i stort sett allt det jag presenterade i ett tidigare inlägg.. De tankarna vill helt enkelt inte släppa.. Jag tror att jag måste ta mig hem inom det närmsta och få tid med min familj och prata igenom det här. Mina föräldrar och syskon är trots allt det klokaste jag har, och de som vill mig mest väl och jag känner att jag behöver dem kring mig nu.

Hade ett givande samtal med Linda idag, där jag plötsligt fick insikt i hur duktig jag är på att manipulera min egen sinnestämning. Som den där lilla positiva rösten jag pratat om tidigare- hur jag lyckas plocka fram den, oavsett hur jag än känner. Samtalet avslutades med att jag tackade Linda för att hon orkade ha mig i luren tills dess att jag peppat färdigt mig själv (alltid enklare att göra det när nån lyssnar), vi skrattade åt mig och mina idee´r och la på. Och bara för att jag nu skrev om det, så kom den där positiva känslan tillbaka.. Gud vad skönt!! Jag kommer att lyckas- och ni med! Sluta aldrig tro på det :)

Insåg strax innan jag slog på datorn att jag inte hunnit träna idag. Jag antar att jag tar dubbla pass imorgon istället, det är jag minsann värd!! Första passet blir då ben, mage och det andra blir bröst, biceps.. Får väl se vilka utmaningar morgondagen bjuder och hur mycket tid som blir över :)

Good night- sleep tight/ Desi

Inga kommentarer: