onsdag, april 09, 2008

RYGG!

Idag smög sig tröttheten efter helgen på med en blixtrande huvudvärk! Har precis gjort en lång stund sovandes på soffan, och det behövde jag verkligen! Kan inte minnas när jag gick hem och sov efter jobbet sist...
Jag och Bumbi hade en strålande plan för jobbet idag, men den gick såklart i stöpet redan kl.08.00..haha..så typiskt när man ska vara duktig och detaljplanera. Vi fick kasta om i hela programmet..

Jag fick 60 minuters styrka på gymmet idag iallafall, och körde rygg-baksida axel:

T-bar row: 60kg*8reps*4set
Latsdrag: 40kg*8reps*4set
Enarmsdrag: 10kg*8reps*3set
Enarmsrodd: 15kg*8reps*3set
Stående rodd: 50kg*8reps*3set

Enarmsdrag axel: 5kg*8reps*3set
Omv flyes: 15kg*8reps*3set

GRRRRYMMT ryggpass, jag är supernöjd! Dels att jag fick in så många bra övningar, men framförallt att jag hade ork att köra dem med strikt och snygg teknik!!

Nu ska jag och Lobo ut en sväng, sen ska jag på middag- hoppas huvudvärken släpper !!
Sist ikväll packas väskan för Stockholmsresa! Ska bli spännande :)

Hoppas ni får en trevlig kväll!!/ Desi

3 kommentarer:

bikern sa...

Förstår du är nöjd med det ryggpasset. Bra övningar som tar bra. Kör du chins för ryggen också ibland? Jag kan inte det för en axel som spökar, men kör marklyft istället som volymbyggare.
Men bra pass, funderade bara på din axel träning, inte så många övningar där. Men säkert bra ändå.
Hoppas du får en bra tripp till "fjollträsk" då. Hehe.
Allt gott och grym träning på dig:)

FitnessDesi sa...

Gymråttan: jo, jag kör chins som variation istället för latsdragen, oftast beroende på humör eller hur stark jag känner mig :)
Axlar idag var bara baksida axlar, därav så få övningar. Sen kör jag resterande axel med triceps på fredagar! Tack för kommentaren dock :)!!

Frida sa...

Ja Desi en valp! Inte en Baileys, men en Trolla! Mormor och morfar var och hämtade henne igår! Hon är super söt, jämthund! Ska du göra i sthlm då? jag vill också till sthlm jag har inte träffat Elise på super länge :'(

Och varför du inte visste något..är väl för att du har jobbat dygn mest troligt? Du har missat mycket nu vettu! haha :)

Puss & Kram