söndag, april 06, 2008

MTGP

Nu sitter jag framför datorn med mitt morgonkaffe som en av besväringarna just kom med. Jag blir verkligen bortskämd av dem. De är en perfekt mix av disciplin, ambition och bus! Började jobba (steg upp på jobbet) kl.08.00, och var trööött! Det drar från förnstret, så efter ett par nätter här så känner jag mig alltid halvförkyld, ont i huvudet och allmänt hängig.. Får väl se om kaffet kan hjälpa nåt!!

Idag är det vila! Ingen träning, eventuellt en långpromenad om vädret lockar. Det gör det dcok inte just nu.. har träningsvärk i benen från mitt lätta benpass, och på utsida/ baksida axlar..hade tydliga problem med att lägga i backen på minibussen igår..haha..den är trög i vanliga fall, och igår gjorde det ont varje gång :)

Hela fitness-Sverige följer just nu MTGP i Västerås. Vilken träningssida på nätet man än väljer att gå in på, så finner man bilder och reportage mm från denna tävling. Fitness är så mycket större än vad man kan föreställa sig när man står utanför det tänket!
MTGP (Muscle Tech Grand Prix) går att läsa om bl.a på Body´s forum för den som är intresserad.
När jag själv är inne och tittar på alla bilder och läser intervjuer, så inser jag att de tävlande är människor som sysslat med och levt för det här i större delen av sitt liv! Vem är då jag att komma och tro att jag är nåt? Samtidigt så VILL jag ju, jag tycker att det är så förbannat roligt, och sedan tanken att tävla väcktes inom mig så har träningen plötsligt blivit så mycket mer än bara "träning". .. Jag njuter av att utvecklas, att få hårdstyra mig själv i både tränings- och kostupplägg, jag är ju till och med motiverad och peppad av att gå och handla mat!! Haha!!

Jag ska verkligen ge allt, för att aldrig behöva undra om jag kunde gjort nåt annorlunda!

Go, go, go!/Desi

4 kommentarer:

Frida sa...

Du kommer vinna det där AF grejset ju! :D men jag tycket du borde tävla lite närmare norrland så man kan se när du vinner! eller så får du tävla i k-krona när jag och Saga åker ner dit, om vi åker ner dvs :)

"Samtidigt så VILL jag ju, jag tycker att det är så förbannat roligt"

sen när började du att inte göra något du tycker är bra/kul..?

aja, jag tror att du kommer vinna faktiskt!! :)

FitnessDesi sa...

Du är så klok Frida! Du har rätt- jag har inte slutat göra sånt som jag tycker är kul!! Du borde kanske bli min coach ;)

Frida sa...

haha eller hur.. ;)

Julia sa...

Skickar en eftermiddags hälsning och en stor kram!
Ta väl hand om dig
KRAMAR