torsdag, februari 21, 2008

Strålande!

Sammanfattar dagen med rubriken!
Tog ingen morgonpromenad idag, utan åkte direkt till jobbet efter "sovmorgon" till 07.00. Skönt!
Ett kort möte med kaffe, sen en frukost med fullkornsknäcke och kallrökt lax. Istället för smör använde jag kesella som jag blandat med pepparrot- skoja vad gott!! Värsta lyxfrukosten..
Därefter bar det av till gymmet för att köra bröst, axlar och triceps. Var så jäkla laddad, och motivationshöjaren idag var helt klart Bumbi, som jag inte tränat med på två veckor nu. Vilken kick det är att få träna med en likasinnad- och lika taggad- som peppar hela tiden under passet!! Grymt! Det var till och med så att mina fem set dips kändes lätta, bara för att jag hörde hennes röst berätta hur bra det såg ut hela tiden! Kan inte nog beskriva känslan jag hade under och efter passet idag... Love you!

Är nog fortfarande lite "hög" på endorfinerna som sprakade loss...haha..

Pulsklockan visar en förbränning på 522kcal hittills- observera att det är utan promenad- och kvällen bjuder 60 min boxning.. Med detta humöret borde det betyda minst lika många kallisar till innan sängen.. Gött!

Nu ska jag pyssla i köket och baka egna bars! Sen blir det fika/ kvällsmål med Henke och Oakstar..alltid trevligt :)

Mega-ultra-speedo/ Desi

5 kommentarer:

Anonym sa...

tycker du, tack så mkt.. vad kul att höra :-)
nej, jag har ingen tävling inplanerad än så länge.. eller ja, vi har klubbmästerskap på gymmet nu om nån vecka..men det e typ inga andra tjejer som ska va me tyvärr.
jag har nästan precis kommit igång med träningen igen, så det hade varit kul att tävla nån gång..men det är en lång väg dit, hehe :-)
kanske till nästa år om jag ligger i ordentligt!
själv då, ska du tävla?
såg nån bild på dig, det ser bra ut ju ;)

Anonym sa...

Haha men tack ska du ha :)
Tycker du verkar vara en otroligt trevlig tjej du med, och kroppen .. oj oj :)

FitnessDesi sa...

Tack jessica och Johan!
Ni är välkomna tillbaka anytime :)

Lasse sa...

Förslag till v.13... Om du kvitterar ut ett par knäskydd och matchande arbetshandskar, kopplar Lobo och går en promenad upp till "Golan"-höjden så fixar jag resten... Kan vi inte dra iväg till Köpenhamn över dagen?? Nattiskram

Anonym sa...

Jag försöker få bort lite fett bara just nu! =) Ingen tävling eller nått...