söndag, februari 03, 2008

Cred eller inte...?

Du läser min blogg och vi pratar ofta, så hur kan du ställa frågan om vad som är fel? Är jag så otydlig? Är din värld skapad så att du står i centrum för allt, och när jag är nere eller svår, så beror det bara på dig? Kan du inte se bortom din egen sfär och istället försöka stötta? Om du inte finns här nu, ska du inte heller tro att du ska vara här under mina glansdagar. Cred eller inte, du väljer ju själv vem du vill vara i mitt liv..


Veckans avslut har varit rörig och jag längtar till imorgon när allt startar på nytt. Gymet gick väl bra, lite ansträngt, men jag var duktig och använde mitt foglossningsbälte under styrkan! Efter det blev det cardio och protein. På väg hemåt ringde Bumbi!! Som jag längtat.. Det visade sig att jag inte varit ensam om min dipp denna veckan, och vi var rörande överens om att det måste- omedvetet- bero på att vi varit isär från varandra. Vi ska prata igen imorgon, och sen ses vi på onsdag.. då ska vi köra lite combat (om jag håller) och titta på mat- och träningsupplägg för kommande veckor. Inte bara jag som står stilla, så vi måste förändra bägge två!
Jag var så himla taggad och peppad när vi la på. TACK!!

I all min glädje kände jag hur kreativiteten började gro, så av bara farten bokade jag tvättstugan på stående fot och drog igång två maskiner. En timme senare nere i tvättstugan igen, var dörren låst med någon annans kub.. Jag hade tagit fel på datum. Hoppas inte det är någon folkilsk människa, utan en snäll gammal tant som har förståelse.. Jag skrev en lapp och fäste på dörren, F´låt...

Nu har jag i min frustration och besvikelse ( över veckan, ego- människor, trångsynta människor, och för att jag inte kan varken klockan eller läsa en kalender) lagat och fryst in 4st lasagnelådor, gjort proteinplättar och kokat kycklingfilé till imorgon.

Jag längtar till v.6// Desi

Inga kommentarer: