fredag, februari 08, 2008

Löpartights...

Somnade- inte helt otippat- på soffan igårkväll.. En av de få kvällar som jag verkligen hann sätta igång tv:n så var jag så trött att jag inte hade ork att titta på den. Den enda anledningen att jag överhuvudtaget inte la mig i sängen direkt efter maten var att Lobo skulle få gå sin sista runda en någotsånär värdig tid. Rastningen skedde 20.45 och en timme efter det låg jag i sängen..och sov. Ljuvligt!
Uppe klockan 05.45 och drog på mig tillräckligt mycket kläder för att hålla värmen under min morgonpromenad. Tillbaka 60 min senare, precis i lagom tid för att packa ner alla matlådor, och i princip tömma hela kylen för att överleva min helg på jobbet...

Åt min super- dupergoda lasagne till lunch, ska tilläggas att brevid mig satt Osben med precis likadan matlåda som jag :) och då talar jag inte om utseendet på lådan, utan om innehållet!
Efter det lyckades på något märkligt sätt min hjärna övertala kroppen om att jag skulle ut och springa en tur på slingan, för hur mycket jag än försökte vägra, så stod jag plötsligt där och önskade att jag hade haft ett par riktigt snygga, snabba och varma löpartights.. istället för den R90 som jag istället drog på inför passet.
Skönt var det iallafall, både under tiden och efteråt, och nu känns det riktigt bra inför helgen! Blir ett styrkepass (dock i uniformen) i morgon, och sedan vila på söndag!

Ätardag imorgon?? /Desi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Desi
Vad är det här för nyttighetsgrejer. Jag skulle aldrig klara av din kosthållning...I need chips o cola, men lite inspirerad att börja träna min klena kropp blir jag allt.
Kram Hanna...(Åsas Hanna)

FitnessDesi sa...

Hej gumman!!
Skitkul att du hittat hit! jajamen, det är bara att dra igång. Jag hjälper dig med ett tips eller två när det är dags :)
Kramkram