måndag, februari 11, 2008

Måndag hela veckan..

Veckans första dag brukar väl kunna vara ganska avgörande för hur resten av veckan kan komma att bli.. Det hoppas jag verkligen inte..
Har lyckats skada mig själv på gymet idag- nåja, jag gnäller inte, smärta är tillfälligt- men så jäkla onödigt och det kunde gått illa: Körde ben och mage, och tänkte avsluta med vader. Då finns det tyvärr ingen sittande vadpress, utan jag kör en hemmagjord variant i Smith-maskinen. Till min hjälp brukar jag ha en stepbräda att hålla fötterna på, dock var denna upptagen, så jag tog en liten pall istället. Lastar på mina viktplattor, lyfter upp stången- och alla 130kg brakar rakt ner när pallen under mina fötter ger vika och flippar runt med en lika stor kraft och slår till RAKT ÖVER SMALBENEN!! Hade jag inte ont i benhinnorna innan, så kan jag garantera att det nu är ett faktum..
Dessutom ser det för j-igt ut, benen har svullnat upp ovanför jacket och blivit alldeles blåa. Sexigt värre..

I övrigt gick träningen bättre än förväntat. Avslutade med raka marklyft, och det ska bli spännande att känna resultatet imorgon- då är det nämligen löpning på schemat :)

Såg det sötaste på länge för en liten stund sedan.. Ett par i 80års åldern som varit och handlat på ICA, kom gåendes på trottoaren och höll handen. Det såg så mysigt ut, så vill jag också ha det när jag är 80år! Vara med någon som fortfarande vill gå med mig på promenad och hålla min hand..Suck..

Ikväll blir det fika på stan.. Träningen stärker mig fysiskt, kosthållningen mentalt, och att fika och få prata med människor som är viktiga i mitt liv rensar faktiskt min själ..

En STOR kopp te, tack//Desi

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så roligt att få läsa din blogg! Blir alltid så inspirerad. Ha en bra vecka!
Kramar