torsdag, februari 28, 2008

Pendel..

Jag väger fram och tillbaka i mina beslut.. ena stunden tycker jag att jag redan uppfyllt mitt mål med att bevisa för mig själv att jag har huvud till att dieta och hålla disciplin. Jag har inte tappat någon märkbar styrka, och jag mår bra! Alltså borde jag kunna sluta dieten NU, och börja bygga upp igen- för att ha mer att ta av till nästa gång.
Nästa sekund pushar jag mig själv och peppar för två veckors diet till, jag vet ju att ju hårdare jag lyckas bli denna gången, ju bättre blir det nästa gång.. Som sagt- beslutsångest. Just nu i skrivandets stund så vet jag att jag kommer att fullfölja denna perioden, allt eller inget- 0% eller 100% - det är jag!

Ska ta mig en sväng in till syrran på fredag, tjejkväll, och vi ska kolla på bilder från Thailand- hon är nyss hemkommen. Ska bli supertrevligt! Lördagen blir det barjobb, efter det utgång i staden i norr med grabbarna grus och coola gänget ;).. Melodifestivalen hålls ju här, så det har utlovats diverse uppvärmda partytält med tillbehör. Låter nice!!

Nu ska jag göra matlådor inför helgen, inser att det är lättare att lura mig själv att sluta dieten ett svagt ögonblick om det inte finns nåt nyttigt färdigt i kylen!

Stor kopp te på stan ikväll/ Desi

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår ditt dilemma min lilla tin-tin! Men du är så duktig och har nått så bra resultat redan att vad du än beslutar dig för att göra, så blir det bra. Get fit...ja du är redan där.
Sen tycker jag att det ska bli kul att träffa dig ute på lördag. Jag ska till arenan och kolla på härket och sen ut.
Kom på en anna sak: Varför stannar du inte hemma imorgon?
Du behöver väl inte komma hit om man tänker efter. Nog för att jag vill träffa dig och klämma lite på din stenhårrrrrda rumpa, men ändå.
Pusselipuss gumsi!

FitnessDesi sa...

Du har så rätt! Hade lika gärna kunnat flexa ut imorgon, med tanke på den tunna arbetsbelastningen som lär uppstå.. Men när jag vet hur peppad jag blir av att vara i samma rum som du så offrar jag mer än gärna alla sovmorgnar i världen!! Med det sagt: vi ses imon. Pussssssss

Anonym sa...

Hej!

Kör absolut ingen deff eller nåt sånt, och ingen panikbantning inför thailandsresan heller =) Det varierar nog litegrann från dag till dag. Äter när jag är hungrig helt enkelt, men det kan nog stämma att det blir lite väl lite vissa dagar.

Ha en bra kväll! Gillar din blogg =)

Julia sa...

skickar bara en kram!

Anonym sa...

tack så mycket :-) det var faktiskt jättegott!!

Anonym sa...

Aaaaaaoooooouuuu, döu ei föur geeo! (Som en kollega till oss skulle sagt.. geuss who?)
Tack för det gumsi. Ser fram emot att träffa dig imorgon. Liksom alla dagar.
Tänk att när jag läser din blogg, blir jag avundsjuk på mig själv. Alla som skriver att de tycker om dig, blir peppade av dig, saknar dig och skickar kramar.. Och så är jag den som för jobba med dig varje dag (tja, varje dag...lite att ta i kanske) och som tillika får ha dig som chef.
Tji fick dom alla...
God natt och puss.

Anonym sa...

hej hej!!! tack för din komentar, det är alltid roligt att höra. självklart kan jag skriva och ge tips men det är alltid lättare om du frågar mig :)När det gäller benen är knäböj på fri stång det bästa man kan köra för att bygga benen... Nästa gång du ser mig på Colosseum så kom fram till mig, vi brukar träna där en gång i veckan. Skriver alltid här när vi ska dit så det är bara att läsa :) Ha en trevlig helg. Kör nu hårt!!! MVH Malou

Anonym sa...

Tjejkväll med Bea låter toppen, skulle gärna också va med... Istället blir det väl golvarbete här hemma i den utsträckning jag kan hjälpa till =)
Hälsa alla som bör hälsas där borta!