lördag, februari 23, 2008

Och doktorn sa..


Igårkväll svullnade halva högerfoten upp som ett resultat på skoskavet som bara blivit värre och värre.. J-a pannben.. Skulle fått det fixat direkt när jag märkte att det inte läkte, men vem vill gå till läkare för ett skoskav? Inte jag.. Nu har jag dock fått bita i det sura äpplet, och efter ett besök på vårdcentralen idag vet jag nu att skoskav inte är ofarliga.. fick ta emot både förmaningstal och medömkan av läkaren som bekymrat frågade om mina befäl TVINGAT mig att marscha trots den otroliga smärta som ju måste ha infunnit sig...!! Hrmm.. Efter det kom det ett snett leende och ett beröm om min höga smärttålighet..haha.. Jag har hittat nåt jag är grym på iallafall ;)
Antibiotika 10dgr och jag trodde att jag skulle få en lusing när jag frågade om min träning nu inför helgen- så jag ljög och sa att jag skojat..
Ett par sönderklippta löparskor och smärtlindring är lösningen närmsta veckan.. Måtte det läka fort!

Har åtminstone lyckats ta mig upp på en konditionscykel och belönat mig själv med 75min cardio i eftermiddags, men fick såklart hoppa över bastun efteråt, vilket egentligen var målet med dagens träningsupplägg..
Imorgon var det tänkt att vi skulle bada i utomhusbad/ tunna (vad heter det egentligen?) men nu lär jag ju få sitta sidan av och tycka synd om mig själv istället :(

Lördagens plan:
  • Cardio 60-75min
  • Mätning
  • Frukost (gröt, protte, sojamjölk)
  • Göra Kna och bränna shoppingpengar
  • Lunch på stan/ fika
  • Grabbkväll (ja, det heter tydligen så;)

Tog lite snygga pics på gymmet idag, lägger in dem i helgen- promise!

Sov gott/ Desi

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men jäklar vad du ser ut! Stackars lilla fossing...Tänkte ta och maila dig snart ang. upplägg av träning. Dags att komma i form här igen.

Anonym sa...

Som sjuksköterska måste jag va ärlig och säga att det ser för jävligt ut! Var rädd om dig! Kul att du gillar min blogg.. din är inte så dum den heller *s*

Julia sa...

Sitter med mina skoskav och är lite ynklig men jag ligger så i lä. Fy och det där panbenet får nog ta sig en funderare som farbror doktorn sa.
Lider med dig din stackare men det vill man vara fin får man lida pin ja eller kanske inte:)
Kram vännen tänker på dig

Anonym sa...

Amen hejsan! Hoppas allt är bra med dig=)

Verkar vara en kul blogg du har här. Får man väl ika in lite oftare då!

Det är inte så lätt för mig att säga hur du ska Squeesa ut det sista när jag inte är helt insatt hur du kör nu. Dvs vilka mängder du äter, vad du äter och hur du tränar. Har kikat lite i bloggen men ändå svårt att få uppfattning. Jag ser att du kör cardio redan. Som du verkar veta är det bäst med morgonpromenader. Ett sätt att få bättre resultat är att köra 2 cardiopass. Ett innan frukost och ett efter träning. Dra ner styrketräningen sista 4 veckorna. Mindre övningar och set men högre reps ger bättre förbränning och intensitet och ger mer tid till extra cardio. Dra ner kolhydraterna om du inte redan ligger lågt. Men dagar du styrketränar se till att få i dig så du inte tappar för mycket muskler. Koncentrera framförallt intaget till frukost och efter träning dom dagarna och övriga lägg dig lägre och hoppa över kolhydrater helt sista måltiden. Dricker du massor av vatten?? Annars gör det. Minst 3 liter om dagen gärna mer. Tar du någon fettförbrännare?? Jag använder Coffein eller någon ripped fuel innan alla pass och all cardio, det ger lite extra förbränning och energi. Jag brukar skippa mjölkprodukter när jag kramar ur det sista med. Blandar proteinet i vatten osv.. Detta är bara lite generella ideèr men du verkar ha bra kunskap så du kan säkert se om det är något du kan använda dig av. Annars är det bara att fråga igen;) Ha en trevlig kväll!/Robin