måndag, februari 25, 2008

Förkylt!!

Redan i helgen kände jag mig lite hängig, därav beordrade jag mig själv i vila på lördagen..söndagen blev inte mer aktiv den.. Och tur var väl kanske det, för när jag vaknade imorse var jag täppt i näsan och innan jag kommit igång så låg pulsen och snittade 20slag i minuter ÖVER min vanliga.. Jojo, infektion i kroppen är ett faktum!

Dock tror jag att jag lyckades boosta ut det mesta igår, var på dubbla tårtkalas vilket innebär två bitar tårta...3st kanelsnäckor, ballerinakex, sockerkaka och äppelpaj med vaniljsås.. Lämnade det sista kalaset lite lätt illamående, och kände mig riktigt tacksam när jag sen skulle koka kycklingfilé till matlådor resten av veckan.. Nu är det dygn som gäller resten av veckan.. Lyckades få på mig kängorna med mycket möda och stort besvär- ber till gudarna att det inte går nåt larm, men det är väl att hoppas för mycket.

Har med hjälp av pulsklockan tillåtit mig själv att vistas på gymmet idag trots förkylning, körde rygg och biceps, lätta vikter och många repetitioner, och pulsen under 140 hela tiden. Eftersom jag inte kunnat gå morgonpromenader på flera dagar nu la jag in cardio i form av cykel i 30 min efter styrkan. Också med styrning av pulsen. Känns riktigt bra nu, får väl se hur kroppen reagerat imorgonbitti..

Trevlig kväll/ Desi

3 kommentarer:

Anonym sa...

Yess, cash is king.. har 5800 i hyra, och det är rätt saftigt om man är själv. Särskillt om jag vill ha råd att leva haha!
Du menar så haaha, sötnos! Nu blir jag lite smickrad :)
Krams

Anonym sa...

Sjuksköterskan i mig ryser när jag läser om skoskavsnonchalans och träning trots infektion! Var rädd om dig!!!!
Krya-på-dig-kramar!

Anonym sa...

Krya på dig sötnos!