fredag, februari 01, 2008

Smärtgräns!

Veckans träningsdagbok har fått en ny kolumn: Rörlighet..och så ett betyg mellan 1-5 efter, där ettan står för knappt någon och femman är full rörlighet. Anledningen är såklart solklar...min rörlighet har legat på 1-2 i tre dagar i sträck. Smärtan i mitt bäcken som jag så länge trott mig kunna styra över tog i veckan överhanden och satte mig på plats...BOKSTAVLIGT! Mitt bäcken låser sig i de mest märkliga ställningar, och smärtan är obeskrivlig. Jag önska ingen att behöva uppleva detta. Min ortoped har gett mig en bra jämförelse: Jag har haft foglossningi 3 år! Fy för!! Efter en normal foglossning får man iallafall något gott ut av det, en bebis..vad har jag fått?? Inte ett skit! Bara mer ont!
Jag är så lessen och besviken över min defekta kropp... denna veckan har varit min hell-week..

Tre dagar hemma i Skåne, då allt ska vara perfekt.. Kunde varken leka eller mysa med hjärtat ordentligt. Fick ligga pall på sofflocket hela torsdagen- det var fysiskt omöjligt att komma iväg någonstans..
Grät mig- ynkligt nog- till sömns igår och förbannade mitt tjocka pannben, som faktiskt är skulden till att skadan uppkom från början. Om jag bara inte varit så envis...

Har dock pushat min smärttålighet och varit på gymmet ändå! Det är inte träningsrörelsen som gör ont ju..för då är fokus 100 och allt lyfts enligt teknik och vinklar... Nä, snarare är problemet bilfärden dit, knyta skorna, låsa in i skåpet, böja över vasken och ta vatten... you name it.
Har nog alldeles säkert roat ganska många på gymmet med min jag-har-bajsat-på-mig-gångstil.. Haha..undrar vad de tänkt.
Som tur är har världens bästa BamBam varit där och hjälpt mig, världens snällaste och starkaste BamBam. Jag älskar honom så mycket!

Hemma at my place igen, och nu när jag fått klaga lite och tycka synd om mig själv, så känns allt genast mycket bättre!!

Ikväll ska jag äta laxrullar, och imorgon är det mätning och ätardag! Inflyttningsfest på kvällen, men innan dess ska jag käka sushin som väntar i kylskåpet och lockar.

Tack för att Du lyssnade// Desi

7 kommentarer:

Julia sa...

Men gumman, ja förstår min spricka i mitt bäcken är en plåga men har jag ju bara haft 2 månader. Så ja klaga du och det gör ont:( men du är ju en fighter du om nån är det!
Skickar en stor kram och klart vi lyssnar
/Julia

Anonym sa...

Tack! Om du visste vad det värmer.. Tusen kramar och pussar på söta Julia!

Anonym sa...

Heej, Hoppas du mår bättre!

Du vet, du har faktist roat mig ikv, läste din blogg från början nästan haha, vad söt Lobo var på den bilden sen i jul! jag har jätte trist faktist för jag är helt ensammen heela kvällen och nu har din blogg iaf underhållit mig ett tag, tack ;D nu ska jag övergå till middag tror jag :)

Vill att du ska bli bättre snart!!!
Kram

FitnessDesi sa...

Haha!! Kul att jag kan underhålla! Ska fortsätta att berätta om alla mina mer eller mindre lyckade upptåg så att du har nåt att skratta åt ;)

Anonym sa...

haha det är bra det :) hmm..om jag hade en blogg skulle den bara bli.. patetisk.. så det är ingen ide, precis allt jag gör blir fel, eller iaf liite fel snöbadade, blev snöbadad är ett bättre ord.. typ 4, nää 5 ggr idag.. fryser fortf :P ajja, that's life :) patetiskt somsagt.. ;)

Lasse sa...

Ohh...ajj! Jag kan nog aldrig föreställa mig den smärta som du har..det enda jag kan göra är att stötta dig när du har ont och få dig på andra tankar. Vi ses i kväll gumman! Kramar

FitnessDesi sa...

Ja, det gör vi! Hoppas att det blir superkul, som vanligt :)
Vi hörs i eftermiddag och bestämmer tid och plats!
Kraaaam