fredag, februari 29, 2008

Jag är en Jungfru- och det är jag stolt över!


"Visualiserar du jungfrun som en mjuk oskuldsfull mö, vit som snö? Det kan hända att du får en del av dina illusioner skingrade. Hon är ingen vit nymf i skir tunika som knäböjer vid tjärnen. Ledsen om du får din vackra bild förstörd. Det finns en del att lära om denna ömtåliga, fina lilla symbol för fläckfri kvinnlighet. Till exempel att hennes ryggrad är gjord av rostfritt stål.
En jungfrukvinna är en sann kvinna. Hon är i besittning av alla nödvändiga lister och vapen inbegripet beslutsamhet att förfölja lyckan vart stigen än leder hän. Några taggiga törnbuskar längs stigen kommer varken att få henne att svimma eller svagt ropa på hjälp."

..och du säger "ta hand om dig".. Det har jag väl alltid gjort? Hur tror du annars att jag kommit dit jag är idag?!

My hands are empty, but strong/ Desi

Inga kommentarer: