onsdag, februari 20, 2008

Ödet ville annorlunda..

Befinner mig plötsligt i en situation där jag tvingas inse att jag inte kan kontrollera det som händer i mitt liv, hur gärna jag än vill och försöker. Planer jag gjort kan alltid förändras på grund av påverkan utifrån, andra människor som tar egna beslut och därmed raserar det jag byggt upp. Jag vet att det bara är att acceptera, men det går inte att komma ifrån att det svider mer än det utmanar...
Med andra ord har jag en veckas ledighet som jag behöver fylla med diverse skojigheter! Tanken med semesterveckan var en resa till Norrland men i dagsläget ser den inte ut att bli av, och det skulle kännas som bortkastade semesterdagar att bara sitta hemma i lägenheten och glo.. Tidpunkten är v.13, veckan efter påsk, och jag tar tacksamt emot FÖRSLAG!!

Idag har jag hunnit plussa min flex på jobb med inte mindre än 6 timmar- tack vare att Seabay tyckte att han skulle hämta upp mig efter min morgonpromenad och kidnappa mig till jobbet! Efter världens längsta frukost på jobb, med kaffe och gröt och samtal djupare än Vänern, drog jag mig ner till gymmet och spöade den sista skiten ur min redan tärda kropp ;) med ett Combatpass. Mina hälar är nu två gapande hål- inte bra..

Ikväll ska jag återuppta kontakten med hockeyrinken och titta på grabbarnas kvalmatch. Det var riktigt längesedan jag var där, och jag ser verkligen fram emot det!

See ya/ Desi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förslag? Ja... du vet ju var Kastrup ligger och därifrån går flyg till Prag. Du är välkommen!/Rebecca

Anonym sa...

Åk till norrland ändå o då kan du följa till Gran Canaria o checka läget innan du ska dit v.17 :P