torsdag, mars 13, 2008

Skandal!

Inledde dagen- har jobbat idag- med ett möte iklädd träningskläder, jag tänker minsann inte spilla någon tid på ombyte sen ;).. Därefter raka vägen ner i gymmet på konditionscykeln för att försöka skrapa ihopa några minuters morgoncardio..jag hann 45..bättre än inget! Hamnade mitt i en diskussion mellan två andra anställda som handlade om dieter och kosthållning. Jag bara äääälskar resonemanget kring vad som är "rätt och fel" att äta och stoppa i sig. Efter en stund in i diskussionen- där parterna faktiskt var överens- så framgick det att en tredje person i deras nära omgivning på jobbet fått råd om en diet med bara fett och protein. Nja..det konceptet känner man ju igen och har hört talas om.. Dock hade personen i fråga inte fått någonsomhelst utbildning eller hjälp med vad dieten egentligen innebar, vilket resulterade i att han under tre månaders tid ätit STEKT FLÄSK till frukost!! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta!!? Jag trodde att det hela var ett skämt, för de vände sig mot mig och frågade vad jag tyckte..och jag stammade fram "Var fick han den ide´n från?"... och det blir värre... Det var en sjukvårds/ hälsoutbildad som gett förslaget/ rekommenderat denna diet.. Jag är gråtfärdig.

Om DU inte vet vad du pratar om så håll munnen stängd! Denna REDAN överviktiga person är i total riskzon för dödlig fetma om han fortsätter med fläsk till frukost. Jag föreslog snabbt en krisplan där jag kunde hjälpa till och försöka få den drabbade att tänka om. Vi får väl se hur det går.. Kan inte fatta att det är sant..

Sammy ringde idag! Han åker till London i april för att utveckla det "super-duperhemliga" konceptet som han vill att jag ska vara konsult till. Jag gissar på att det har med träning och kost att göra..hihi...inte svårt att räkna ut kanske.

Very najs- pippibajs!/ Desi

Inga kommentarer: