lördag, mars 15, 2008

Godmorgon!

Kan dagen börja bättre?! Jag startar upp datorn och det första jag ser är en ny kommentar på min blogg där jag hälsas god morgon och får önskningar om en trevlig dag!! Kan den bli annat än bra då?

Idag är det ingen träning på schemat, utan jag ska VILA..inte ens cardio.
Dieten är avslutad med allt vad det innebär, men jag måste erkänna att jag har svårt att släppa tanken. Jag har under alla dessa veckor sett fram emot avslutet för att kunna unna mig allt det jag längtat efter- framförallt i matväg. Men nu sitter jag här, och är inte sugen på NÅGOT av det jag fantiserat om..skumt. Det släpper väl så småningom, men det ger definitivt en tankeställare!
Jag kan förstå de människor som inte har målet i sikte med att bygga upp, att de fastnar i sitt nyttiga tänk och denna spiral...är det då det börjar kallas ätstörning?

Med detta vill jag att ni alla funderar över hur ni egentligen lever.. Låter kanske lite väl seriöst, men jag tror att det är viktigt att man har med i sin plan att bara leva så som jag gjort nu en viss tid, och tydligt sätter upp ett datum för avslut! Läste igår en blogg- som jag råkade halka in på- som skrevs av en tjej med uppenbarliga ätstörningar och sjukt beteende kring mat och träning. Hennes mål var att bara vara "skinn och ben"!! Jag trodde först att det hela var ett dåligt skämt, men ju mer jag läste så insåg jag att det var fullt allvar. Jag blev både lessen och förbannad! Inte kändes det bättre heller när det framgick att tjejen gick på högstadiet!! Hon rapporterar dagligen sitt kcal-intag och sin träning.. Vid ett intag på 80kcal (!!) på en dag, tränade hon och förbrände 1500kcal.. Så snedvridet.. Hon skrev att hon hatade helgerna, för då kunde hennes mamma lättare kontrollera vad hon åt. Blir skrämd! Är det så våra ungdomar lever?! Jag skrev en kommentar till hennes inlägg, tror inte att hon varken vill eller kan ta åt sig av det jag skrev- men jag kunde inte låta bli ändå..

Tack alla ni som ifrågasatt min diet och träning, jag vet att ni ställer alla era frågor för att ni bryr er och vill förstå. Och jag vet också att ni nu vet att JAG VET vad jag gör. Men, verkligen fint av er att visa engagemang.. Jag är lycklig över att ha er i mitt liv!!


Nu skiner tillika solen utanför mitt fönster..blir bara bättre och bättre!


Var rädda om er och varandra/ Desi

Inga kommentarer: