måndag, mars 24, 2008

Jag väljer..

Dagen har varit allt utom det planerade..haha.. Skulle egentligen gått upp på jobb för att hämta prylar inför resan, och hade tänkt passa på och träna lite styrka när jag ändå var där. Men så blev jag utbjuden på fika, och jag tyckte att det var en toppenidé- med tanke på att frukosten bestod av choklad så kunde jag ju behöva nåt annat i magen ;) Det var dock inte öppet nånstans, så det slutade med en hemmafika och kladdkaka! Timmarna passerade, och jag inser nu att jag inte kommer att hinna träna- men det bekommer mig inte! Otroligt skönt att känna så!!
Istället blir det bil snabbt upp på jobbet, för att sen hem och packa. Kvällen blir förmodligen pizza och film- ja just det- PIZZA! :)

Träffade en av mina prinsessor idag- hon på ärten- och jag blir alltid lika glad av hennes sällskap och kloka ord! Vi pratade mycket om livet från nu och framåt, gjorde planer för våren och sommaren, och när vi skildes åt så kände jag mig så stark och lycklig, och PÅ RÄTT VÄG.. Love you sessan!
Någon lärde mig en gång att det bara finns två måsten i livet: Man måste välja och man måste dö. Döden lär jag inte ha en chans emot, men valen är alltid upp till mig! Och jag gör som min sessa lär: Jag väljer att vara lycklig!!

Och jag väljer:
  • Att vara lycklig!
  • Att gå MIN väg även om den just nu inte har ett tydligt slut
  • Att våga chansa!
  • Att ibland vända ut och in på mig själv för att vara till lags
  • Att låta andra utnyttja min snällhet- även om jag ibland ångrar det
  • Att sätta mina vänner i främsta rummet
  • Att prioritera mig själv framför andra när jag vill
  • Att vara en bitch när jag tycker att det gått för långt
  • Att inte låta någon trycka ner mig för att själv må bättre
  • Att pressa min kropp till det yttersta det kommande året
  • Att må bra, även när jag egentligen mår dåligt- för att jag förtjänar att må bra!
  • Att se det goda i min själv och alla i min närhet, jag mår så mycket bättre då...
Tre sessor på rad...


Vad jag försöker säga är att vi väljer alla vilka vi vill vara och framförallt hur vi vill vara i relationen med andra människor, vilket intryck vi vill ge och hur vi påverkar varandra.. Inga val är dumma i grunden- det är du själv som avgör vilken väg du vill gå, i DITT liv! Jag ångrar hellre något jag valde att göra än det jag valde att låta bli..

Tack för att ni får mig att känna såhär!!/ Desi

4 kommentarer:

Frida sa...

Skulle inte du till GC först..typ vecka 17 eller något sånt?

Anonym sa...

Gillar dina tankar om val. Om att vara aktiv i sitt eget liv liksom. Inte bara hänga med hela tiden och skylla andra för att det inte gick som man tänkt sig. Vi har alla val. Försöker själv se livet så. För det kan man också göra, välja hur m vill se sitt eget liv.
Hoppas roadtrippen blir najs.

Anonym sa...

Bra ord där, du låter som en klok flicka.
Jag har ett motto i livet som är: Agera istället för att Reagera

Anonym sa...

Vilken skön bild, glädje =)!