onsdag, juli 09, 2008

Var är min rullator?

Denna smärta! Det är ljuvligt att veta att man gjort rätt för sig på gymmet, men imorse var det fan inte kul på något sätt.. Jag kunde knappt klä på mig, att ta mig in i bilen- som är ganska låg- var ett projekt som heter duga, och bara jag tänker på trappsteg så inar det i hela ryggslutet.. Det som var lite träningsvärk igår, har idag utvecklats till en historia där bäckenet såklart vaknat till liv igen och vill jävlas.. Ska man skratta eller gråta? Jag skrattar..annars överlever jag inte ;)
Började dagen med ett ryggpass, endast roddövningar, och att stå i framåtlut med skivstång var ingen hit- kändes som att bäckenet skulle gå av på mitten.. Dock fungerade allt jättebra så fort jag blivit riktigt varm, så de sista övningarna vågade jag lasta på lite mer och köra slut på mig själv..

Idag har vi haft uppstart för befälslaget som ska rodda två veckors ungdomskurs, och ikväll är den obligatoriska teambuildingkvällen med grill och öl och utgång.. Varje sommar är lika kul med detta gäng, och jag ser fram emot två roliga veckor med mycket skratt!

Dock ser jag inte fram emot eftermiddagens styrkepass.. Ben och rumpa.. Haha, jag gråter ;(

Get fit or.../Desi

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha ja, synd att du inte är blond och tränar på sats i kungens kurva då !;D
Och på tal om din träning, tycker du kör lite väl kaka på kaka.. många muskelgrupper som får arbeta 2 ggr på samma dag, eller 2 dagar i rad. Tänk på lederna och muskelfästen, tar sjukt mycket stryk!!
ha som regel att gör agonist - antagonist, eller 2 grupper som inte har ett jota med varandra att göra t ex ben och andra passet armar.