måndag, juli 07, 2008

Here it goes!

Ny måndag, ny vecka.. känslan av nystart som alltid, men ännu mer idag! Första dagen på nya träningsprogrammet som ska vara i sex veckor, eller så länge jag orkar det utan att bli övertränad... Upplägget är två styrkepass om dagen under fem dagar i veckan, den sjätte dagen bara ett pass- sista dagen vila. Detta kommer att innebära mycket fokus och strikt kosthållning för att inte kroppen ska protestera! Det sista jag vill nu är att skada mig eller bli övertränad..det finns inte utrymme för fler viloveckor nu!!

Jag känner mig upprymd och glad, det är en skön känsla att jag nu går mot den tuffaste och slutliga delen av detta träningsåret..
Körde ben imorse och jag längtar efter "obehaget" när jag stiger ur sängen imorgonbitti- den svidande värken som samtidigt värmer :) Ikväll är det chinsträning och bredd på ryggen som gäller, det passet kommer dock att bedrivas i uniform- svettigt värre!

Första dagen på resten av mitt liv!/Desi

4 kommentarer:

Anonym sa...

Träningen går bra här också. Har ökat vikterna igen eftersom den där härliga träningsvärken slutade komma. Känns skönt. Ser resultat, speciellt armarna. Det är t.o.m. att söta maken kommenterade på det häromkvällen. Trevligt!

FitnessDesi sa...

ÅH! Låter ju super! Bra initiativ att öka vikterna. Nästa gång kan du prova att köra fler eller färre repetitioner, med färre eller fler set per övning. Bra jobbat! Och ett plus även till maken som uppmärksammar ;)

Anonym sa...

Hello Desi! Kul o höra din röst i lördags.. Hehe! Kämpa på med träningen, det här fixar du! Kram!

FitnessDesi sa...

ja, haha..även om det tog ett tag innan jag fattade vem det var som trackade mig med sms ;)