fredag, juli 25, 2008

Jag hugger i sten..

Precis kommit hem från en lagom lugn och mysig kväll i byn..en riktig sommarkväll. Det är en ljuvlig känsla att gå hem i kjol och sandaler, och vinden som möter kring hörnet är ljummen. Då känner jag mig lite extra lycklig.
Satte mig på balkongen när jag kom hem, golvet var varmt mot mina bara fötter. Underbart! Satt där och njöt av livet och lyssnade på herr Winnerbäck:

Jag dricker glögg med balkongdörren öppen ikväll
jag är så trött på alla mail och koder
Jag vill ha dig här på riktigt inatt
och suga liv ur din halspulsåder

Minnen om balkongfester, räkbuffeér i sommarnatten och oändliga glas med bubbel på denna balkong mot grannens hus. Tappade spelpjäser, galna rop och skratt tills timmen är sen.. Ljuvliga minnen, smärtande minnen.. Tillfällen som aldrig kommer åter, men som alltid kommer att finnas kvar och påminna mig varje sommarnatt som denna.

Får en doft av sommarens sista dagar
då vinden blåser in i från england
som du sa; det kan vara svårt att bli riktigt nöjd
det är så lätt att fantisera
och mina tankar och minnen de står mig upp i halsen
men mycket, mycket vill ha mera..

Jag har knappt lärt mig nått sen sist, nä inte jag
men dina ord de ligger kvar här
och gnager dag efter dag

Jag hugger i sten
men jag tror att jag sakta börjar se en kontur
några armar och ben
jag jobbar mig inåt så jag ser en figur


Min lycka är din/ Desi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle verkligen blivit poet *L*

Anonym sa...

det är den bästa låten han gjort tycker jag.
Här kommer min blogg adress.
Kram
Björn
http://bjornusk.blogspot.com/