söndag, maj 04, 2008

Försommar!

Och min önskan och längtan har slagit in! Jag bad om att få komma hem efter en ljuvlig vecka i Spanien till ett Sverige som skulle ha slagit ut i blom och erbjuda varma vindar..och imorse när jag vaknade så såg jag att min önskan uppfyllts! Har varit ute och promenerat i den härliga vårsolen i nästan två timmar, och jag kan inte sluta le.. Detta var bättre än jag vågade hoppas på!
Nu faller dock regnet, men vinden är fortfarande varm, och doften som stiger från marken är asfalt- helt klart ett av mina favorit-vår-tecken!

Vi anlände till Sverige inatt, och idag har jag kunnat konstatera att jag blivit en Gecko- om jag inte var det redan innan? Jag ömsar skinn.. Men som Linda säger "ja, nu är du inte svart längre- bara brun".. men jag tycker om att vara svart :)
Idag utförs den tredje mätningen på Julia, ska bli jättespännande- framförallt eftersom vi inte setts på hela veckan! Jag återkommer senare idag eller imorgon med resultat.

För övrigt är mina slappdagar räknade från och med imorgon.. Detta firar jag med en slutspurt ikväll med grillat kött, potatis och tsatziki..funderar på att bjuda mig lite vin eller nån god drink också kvällen till ära ;) Är ju faktiskt ledig imorgon! (Ja, jag börjar min hemkomst med att vara ledig!)

Imorgon ska benen få veta att de lever, och jag längtaaaar efter gymet!!







2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh det ser otroligt skönt ut vid den där poolen! Jag är bara lite avis:-) Men jag är helt säker på att ni var väl värda en semestertripp båda två!
Här i småland börjar våren smyga sig på. Har ägnat dagen åt att jaga maskrosor i gräsmattan och putsat fönster.. Sådär kul!
Hälsa Linda så gott o ta hand om er!
kramar Anna (Ing2)

Anonym sa...

Va!? Börja veckan med att slappa? Packa dig til jobbet som alla vi andra, du har ju slappat nog nu! OK, då får väl stanna hemma då, men då får du baske mig gå in och kommentera min blogg.
Jag vaknade också upp till en underbar försommardag idag. (Se bilderna på bloggen) Har varit ute hela dagen och donat hela dan - helt underbart! Välkommen hem ska jag väl förståss också säga...
Later aligator!
Rickard