söndag, maj 11, 2008

Sommarhelg!

Torsdagmorgon gick vi ombord på färjan mellan Kkrona och Polen och turade. Kom tillbaka tidigt på morgonen på fredagen, och det var en skara hyfsat trötta människor som steg av båten.. Men trevligt var det :)
Åkte direkt till jobb, och genomförde klassikern löpning som är en sträcka av en mil. Det var VARMT, min kropp var sliten och hjärtpumpen fick verkligen ta i..men efteråt var det bara SKÖNT! Precis så som det brukar.

Vackra skåneland..

Efter målgång åkte jag hem för en snabbdusch, sen kom söta syster med sambo och hämtade mig och vi åkte ner till Skåne! Faren fyllde ju jämnt så vi överraskade honom med en kidnappning och bowlingturnering och restaurangbesök..Det var uppskattat. Kvällen avslutades med fika hos föräldrarna mitt i natten..prinsesstårta och kakor kan det aldrig bli försent för..eller? ;)

Lördagen var riktigt varm och skön! Vi hade 25 grader i skuggan, och den värmen har hållt i sig hela helgen.. Var uppe och gick en morgonpromenad, sen begav jag mig till gymet och körde axlar och triceps. Axlar gick bra! Men jag får dålig kontakt med triceps!! Så jäkla irriterande..hur jag än gör så ger det inte det där efterlängtade trycket med medföljande träningsvärk..
Låg och slappade i trädgården resten av eftermiddagen, grymt skönt! Har ju lyckats ömsa all min snygga bränna från semestern, så jag passade på att pressa lite när tillfälle bjöds :)

Varma kramar/Desi

4 kommentarer:

Anonym sa...

INGET är mer sommar än rapsfälten hemma. Ska inte ner förän om två veckor.. Då har dom väl redan blommat klart:( I helgen har jag varit i flyttagen, ska bli skönt att komma tillbax till Trelle, men kommer sakna detta ändå... Får komma o hälsa på! Kanske du vill lämna Lobban när du e nere nån gång? Tar mer än gärna o ställer upp som spontanhundvakt, då kan vi ju ses o fika lite me;) Soliga Kramar! Trevlig vecka!

FitnessDesi sa...

Åh vad avundsjuk jag blir!! Hoppas du får det kanonbra i hollan! Jag ska också ner om två veckor- om inget oförutsett händer såklart.. Grisfest med brottningsklubben! :)
Klart du får kela med älsklingen, det löser vi! Kraam!

Anonym sa...

Men shit, Desi...blommande rapsfält. Jag får ju hemlängtan!!! Finns inget vackrare i världen än dom där gula fälten.

FitnessDesi sa...

Eller hur!! Det är något av det vackraste och varmaste jag vet..