måndag, augusti 15, 2011

En ny era..

Min vardag har gått från maxat 100 till noll bara över en natt.. Sådan är känslan just nu.
När jag kom hem igår efter sex timmar i bil från Karlstad så var det enorm frihetskänsla att sätta hörlurarna i öronen och gå ut på en kvällspromenad.
För att jag VILLE.
För att det var SKÖNT.
Och ingen pulsklocka som tickade och räknade kalorier, jag hade faktiskt ingen klocka alls på mig.
På vägen hem köpte jag med mig gammaldags vanilj-glass som jag sen åt i soffan :)

Idag var det en vanlig dag på jobbet, innan start hanns det med en mindre morgonpromenad i syfte att vakna till liv (kolhydratskoma ;) och sedan gick dagen i ett ganska långsamt tempo.
Efter jobb drog vi ner till gymmet direkt, och jag gick på första dagen av mitt nya träningsupplägg som jag ska köra nu i ca fyra veckor- samtidigt som jag testkör ett kostupplägg enligt Joachim Bartholl. Resultatet av detta kommer att utvärderas och sedan finnas med på ett eller annat sätt i hans kommande bok. Håll utkik!!!
I min värld skulle denna veckan vara en inkörsport till tyngre veckor längre fram, men satan vad taggad jag var!
Mycket kan såklart ha med att göra att spegelbilden just nu fortfarande är väldigt smickrande att titta på, men insikten om att jag fortfarande/ redan efter tävlingstömningen är lika explosiv och stark i övningarna fick mig att trycka till så att svetten lackade! Vilken härlig upptäckt!!

Hinderbanan

Jag och Jenny dyker efter glass mitt i natten när glass-magen vaknade ;)
Känslan i övrigt efter SM är att jag vill ha mer!
Jag förstår alla dem som tävlar varje år på SM, och de som söker sig till andra länder för att få uppleva detta om och om igen. Det går inte många sekunder under min dag utan att jag tänker på tävlingen, allt det bra, och allt det dåliga. Jag har fyra olika träningsupplägg i mitt huvud som alla ska ta mig till en bättre placering nästa år.
Jag går in i det nya kost-upplägget med varmt hjärta och en nyfikenhet som bara kan stillas genom att utöva..
Jag vill ha MER!
Och jag är beredd att svettas hela vägen dit.

Imorgon är sista etappen på SM- satsningen. Mitt besök hos kiropraktorn kommer att klargöra en gång för alla om det verkligen finns någon sanning i mitt favorituttryck "mind over body".
Imorgon vet jag om det finns en framtid för mig i fitness-branschen.

Get fit or die trying!!




Inga kommentarer: