fredag, april 23, 2010

Fredag

Dagens guldstjärna går till MIG som lyckas försova sig den enda dagen jag har en tid att passa, tvättstugan! Jag är otroligt imponerad över mig själv, hade inte en aning om att jag besatt sådan... slöhet!?? Märkligt.. Fick störta ner i tvättstugan, 20 min innan tiden var utgången, krockar med grannen som ska börja sitt tvättpass.. Han tittar på mig lite konfunderat
-Ska du tvätta nu?
Jag svarar lite svävande medan jag trycker in det skitiga i maskinen,
- njae, alltså. Jag har lite kvar..
Eftersom min granne ( och då inte bara GRANNEN- som är den bästa av dem alla) är förstående och jag till och med verkar roa honom lite, så rycker han på axlarna och ger mig den tid jag behöver.
- Jag kommer ner senare då, säger han bara med ett fredagsleende (endast vetskapen om att helgen är på väg kan göra människor så lättroade)
Nu, 35 min senare är min tvätt ren och hänger på tork i lägenheten.
Snart ska jag och Lobban gå en kortis, efter det blir det en lunchdejt med GRANNEN.

Vad händer din fredag??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lägg ner... lunch dejt med GRANNEN =). Hopppas att du hade trevligt !!! Kram Angelican

"Terra Firma" sa...

Kan hända även den Bästa!
Tummen Upp för Goda Grannar då! ;O)

Här e det fix med Båten som gäller, och jag väntar på att min Bror ska ringa upp på skype så Faster får se sin lilla tjej =O)

Trevlig Helg,,

kram,,