söndag, maj 27, 2012

Seven days later..

 ..och ingen söndagsångest här denna veckan heller.. Tvärtom :) Jag njuter..
Jag njuter av att jag gjort mitt bästa varje dag denna veckan och förbättrat mina resultat genom att våga utmana min kropp och mina mentala spärrar. Idag vågade jag för första gången prova på min tävlingsvikt inför fitness 5 i knäböjen. Med bälte för säkerhets skull och stor försiktighet.. Men jag fixade det! Och än smärtar inte bäckenet, så nu håller jag tummarna för att jag är smärtfri även imorgon bitti. Håll tummarna ni med!!

Igår hann vi med både ett pass funktionell träning som innehöll 3 olika WOD:ar på 60 min, och efter en vända hem för påfyllning av energi och aminosyror blev det även ett teknikpass kettlebells som avslutades med Tabata-intervaller. Totalt 60 minuter det passet också.
På kvällen var jag så öm i kroppen efter veckans träning att jag till och med skakade i armarna!
Det blev soffmys med plock framför Eurovision Contest och det var alldeles tillräckligt ansträngande för att jag skulle somna gott ;)


 Idag mötte jag upp tjejerna på gymmet vid 10.00 för ett benpass.. Och som sagt, jag provade mig fram i benböjen med gott resultat! Fortsatte sedan i liggande benpressen och avslutade med lite bensparkar och vader. Lagom skönt pass och faktiskt bra med energi i kroppen efter gårdagens plockmat och slapp i soffan.
Bra återhämtning där! Heja kroppen!!

Jag är förälskad i mina nya byxor från MMSPORTS


Tjejerna förbereder sig för utfall med hantlar.
 Mitt "bonusbarn" har också varit här med oss hela helgen, så promenader har det blivit några stycken. Gud vad jag har saknat det.

Biffen!! Han väger mer än jag..
 Veckans träning avslutades med 60 minuters IW i ett rasande tempo och härlig pepp från bästa Åse!
Imorgon är det måndag. Jag spänner hanen på startpistolen innan jag går och lägger mig.. Nästa veckas träningspass är redan bokförda, de ska bara prickas av, och till helgen smäller det i Göteborg!
Teamträff och tävling med MMSports!!
 



Söndagsmys


2 kommentarer:

Sandra sa...

Jag tycker att du är en underbar förebild!

Kram till dig

FitnessDesi sa...

Tack!! Det värmer verkligen Sandra :)
Kramar tillbaka!