torsdag, maj 24, 2012

Angie och Barbara- mina nya tjejer

And he has arrived!
Hämtade upp på stationen igår och redan innan hade vi hetsat med sms fram och tillbaka vilket pass som skulle bli tuffast att köra och givetvis- vem som skulle orka mest ;)
Jag tjuvstartade träningen med ett snabbt och axelpass med fokus på explosivitet på förmiddagen, och innan jag lämnade gymmet hann jag med 30 min IW också.. Direkt från gymmet och via stationen alltså så startade vi med en sittning i solen och käkade lunch medan vi planlade resten av vistelsen.

Det var grymt varmt och skönt! Jag lyckades till och med skaffa mig nya snygga (?) linjer efter dagens linne.. Nåja, det lär väl jämna ut sig så småningom..
Hem och laddade med Gakkic och Citrulline Malate medan Oscar satt vid köksbordet med ett obehagligt nöjt ansiktsuttryck och meddelade att han hade planen klar för dagens pass. Väl nere på gymmet körde vi igång:
  • 100 chins
  • 100 armhävningar
  • 100 situps
  • 100 squats
  • 100 dips
  • 100 sumo deadlifts
  • 100 marklyft                                               ON TIME..
Gaaaalet pass!! Jag var spyfärdig två gånger och lyckades på något sätt vifta bort tanken genom att ersätta den med insikt om att om jag stannade upp skulle det troligtvis vara ÄNNU jobbigare att fortsätta sen.. För att sluta var det ju inte tal om!!

Innan passet hade jag lovat Oscar en liten treat om han lovade att vara snäll mot mig.. Jag vet inte hur han lyckades få mig att ge den till honom efter marklyften.. men han fick den iallafall.. Body Science bar med smak av kokos/choklad. Smarrigt god och den gick ner lätt som en plätt!! :)

Kroppen var död i det närmsta iallafall. Oscar lät meddela att passet dock inte var slut än utan ytterligare 8 övningar a' 1min skulle läggas till. ENDAST magövningar. Japp, spykänsla igen..

Mycket annat än soffan fanns det inte ork för efter det. Lite film, kvällsmat och planering av dagens träning sen efter mycket om och men kom vi i säng aaaalldeles för sent.. Märkligt det där..
His and hers ;)

Idag samlades vi med de andra lättraggade freaksen på gymmet 0930. Då hade jag och Oscar varit där en stund innan och förberett alla övningarna för dagens pass. Följande kördes a'la Barbara (5*20reps):
  • Burpees
  • Push press ups
  • KB thrusters
  • Knees to elbow
  • Boxjumps
Dagens tappra gäng där brudarna regerade ;)
 Ett grymt pass och en ännu bättre start på dagen!! This is life!
Min kropp gör ont överallt efter träningen de senaste tre dagarna, men på ett skönt och stimulerande sätt.. Imorgon blir det ett kvällspass igen vilket innebär att kroppen iallafall fått vila sedan imorse. Duger bra nog!
Lördag ger funktionell träning och på eftermiddagen fick jag precis en inbjudan till kettlebell-träning i parken. Så jäkla nice!! Dubbelpass lördag alltså :)

Jag lääängtar efter helgen!

2 kommentarer:

Rebecca sa...

Har du någonsin funderat på att ta betalt för att låta någon träna med dig varje dag i en månad? Jag är lätt din första kund!

FitnessDesi sa...

Haha.. Nej det har jag inte funderat på.. Men det skulle vara grymt roligt! Hör av dig så kör vi :)