tisdag, maj 08, 2012

Break on through

Vilken dag!

Vaknade ganska trött då ett telefonsamtal igår kastade mig ganska långt bak i tiden och jag fastnade med en känslofylld blogg och gamla låtar som väckte minnen. Det blev helt enkelt svårt att slita sig och plötsligt var klockan alldeles för mycket för att ursäkta bort. Varav trötthet i morse, och en liten känsla av uppgivenhet.
Väl på jobb fann jag ingen stimulans i det jag försökte prestera, och istället för att fortsätta i nedåt-spiralen tog jag min kropp till gymmet och körde igenom ett helkroppspass.
Så jäkla bra gjort! För det vände min dag :)
Efter lunch drog jag till skolan och därefter direkt till min praktikplats som jag ska vara på några veckor framåt. Varje år jobbar jag på akuten några veckor för att upprätthålla kompetens (som det så fint heter) och nu är det alltså dags för en ny sida av sjukvården, och med den följer praktik och utbildning.

Efter arbetspassets slut rörde jag mig med blixtens hastighet ner till gymmet där jag lovat att anta en utmaning av ett riktigt roligt gäng!! Den ursprungliga ide´n var att 12 st personer skulle utmana en tjej att slipa formen inför sommaren, och gruppen funkar så himla bra!
Jag fick min inbjudan igår, om jag var sugen på att hänga med på ett "utmanings-pass" och givetvis sa jag ja! Idag blev det ganska lugnt dock, men det föreligger redan löften om att ta med mig på ett tuffare pass! Det ser jag verkligen fram emot! Dessutom är en av mina klienter med i gruppen och han är tippad som favorit!! Yeey- himmel vad stolt man kan bli :)
Idag var även min massör med på passet, givetvis förevigad på bilden han också :)

Den lilla tappra skaran av dagens utmanare :) Och så jag och Peter då!








Känslan nu är så underbart skön.
Idag var första gången på länge som jag kände att jag äntligen var hemma, på riktigt. Redo att starta alla rutiner jag längtat efter, redo att lida för att bli bättre och glädjas med alla mina likasinnade.
För första gången på åtta månader har jag kunnat sitta ner och lägga en plan för hur min närmsta vecka ska se ut med jobb, träning, mat och önskemål om övrigt.
Let's do this!





2 kommentarer:

Vicky sa...

Go och inspirerande läsnng!! Kör hårt på alla plan Desi! Ses ju snaaart! =)
Kram på dig

FitnessDesi sa...

Gomorron Vicky! Snacka om att du är morgonpigg?? ;) Massa kramar tills vi ses!