tisdag, maj 15, 2012

Konsten att njuta av en ledig dag

Igår var jag ledig, och det brukar alltid innebära detsamma för mig; Njuta av dagen och TRÄNA!
Jag hade satt klockan tidigt och planen var en morgonpromenad och samtidigt tvätta lite. Det var planen. Den sket sig. Haha.. Jag ÄR ett murmeldjur på morgonen..har jag ju sagt! Snoozade lite och sedan kastade jag in tvätten och tog emot en klient här hemma.
Mot förmiddagen tog jag mig till gymmet och körde styrka, och min vanliga tur erbjöd ett pulspass IW på lunchen så det passade perfekt att hoppa in på efter gymmet!! Kände mig ganska färdig med min träningsdag och redo att njuta..
Dagen bjöd på strålande väder med sooool, och jag drog ner till stranden med Mysen där vi tog båten över till ön. Det var uppskattat!!





Färden gick tillbaka lite tidigare än planerat vilket plötsligt öppnade upp kvällen för lite..hmm.. träning.. Stack ner på United och skulle kört helkropp, men höll mig till en triss mellan knäböj, chins och dips. Fyrtio minuter senare och läääätt illamående utmanas jag på ett pass "Funktionell träning" och jag tänker att det DÄR är garanterat bra för mitt bäcken :)
Jävla lurendrejerier var det!!
Kalla passet vad du vill, men genomför man 4 WOD:ar på 50 minuter så är det faan jobbigt och min kropp skrek! Jag hade låtit mig invaggas i falsk trygghet och såg framför mig en timmes typ..stretch, töj och lätta benböj ;) Haha.. Tji fick jag!!

Var dock NÖJD när jag satte mig på cykeln hem igen, somnade ovaggad också kan jag tillägga..

Idag väntade ett axelpass på gymmet, ett av de korta och effektiva! Jag hade dessutom sett någonstans i ögonvrån att det skulle vara spinning på kvällen på Wellness, så när min date på United sket sig pga tidsbrist åkte jag dit istället och tog med mig spinningskorna för säkerhets skull :) Axlarna tog ungefär 30 minuter!! Jag la på ytterligare två övningar (öjöjöj) men hade ändå tid över så jag passade på att prova det nya core-passet, och HANN ändå spinningen!

Trött?? Jajamen!

Sitter nu och väntar på mina ägg i frysen (jepp, that's the secret ;) med den sköna vetskapen om att det imorgon är en träningsfri dag! Istället ska det jobbas med FITNESSFOTO.SE och uppdatera nya hemsidan. Roligt!!!

Sweet life <3

Inga kommentarer: