torsdag, maj 10, 2012

Girls gone wild

För att komma i rätt stämning och låta mitt lyckorus träffa er rakt i ansiktet bör ni trycka igång låten här under NU. Innan ni läser vidare.  
Höj volymen, lyssna på texten och låt endorfinet rusa!!
Då kanske ni kommer en aning i närheten av hur det känns i mig nu.



Började dagen med styrka för axlarna och sedan intervaller. Linus var där, och hans provtömning vi gjorde på honom i helgen har funkat riktigt bra och han börjar känna sig lugn inför Fitness 5. Bra. Det är viktigt!
Hem direkt efter träningen och jobba lite för att sedan möta upp Mysen och ta en lunch på uteserveringen i byn. Riktigt skönt, och alltid lika bra sällskap. Det blev såklart en hel del snack om kommande tävlingar och satsningar ;)

Efter en runda på jobbet åkte jag sedan hem igen och förberedde för kvällsträning då jag lovat att möta upp Helen och Johanna för att gå på IW pass och sedan köra lite eget i gymmet.
Efter 524 förbrända kcal- enligt Helens pulsklocka- slet densamma ivrigt upp en lååååång lista med förslag på olika WOD:ar som hon ville köra.
Ja, vi snackar Crossfit.
Och ja, jag erkänner mig besegrad och lurad in i denna mörka värld.. Men är man en sucker för blodsmak så är man! Fult att använda det emot mig.. :P
Helen och Johanna var helt galna och grymt duktiga på både det teoretiska och själva genomförandet, och det var så jäkla roligt att köra med dem!! Dessutom lägger Helen till orden "Det är tävling Desi", precis innan hon startar klockan och skriker GO!
Fyra varv senare och tiden på 11.13(?) ligger jag som en urkramad trasa på golvet. LYCKLIG!
Det enda jag kunde tänka var att det här måste vi göra om. IGEN. SNART!



Dagens WOD:
  • Boxjumps
  • Situps med touch bakom huvud och på fot
  • Kettlebell swing
  • Kettlebell snatch
  • GI Jane's
Jag är såld och förlorad till Crossfit- djävulen..

1 kommentar:

Anonym sa...

Utstrålning till tusen och energi för minst lika många! :)