måndag, januari 10, 2011

..or die trying...

Besöket hos kiropraktorn done!! Och jag ska tillbaka dit om en vecka för finjusteringar, hehe. Som hon sa så har vi idag gjort en grovrengöring.. :S
Knakelibrak var det mest vanliga förekommande ljudet där inne när jag var där.. Och ni som går hos kiropraktorn jämt och ständigt tycker säkert inte att det är nån stor grej, men för mig är detta en enorm upplevelse! Det är inte många jag litar på när det gäller att böja, vrida och vända på min kropp med rädsla för att något ska förvärras!!
Hon började med ett ojoj när hon tittade på mitt bäcken, gick vidare till att försöka slita av mitt huvud i fem olika vinklar och knyck, sedan arbetade hon sig neråt och sluatde precis ovanför mina klämda diskar för där ville hon inte rota.. Och sen lite våld och justering av bäcken sen var det klart!
Såhär två timmar efter genomförd behandling känns det som träningsvärk och kramp i rumpa och ländrygg (som vanligt efter träning) och övre partiet av ryggen och axlar är jag jättetrött... Har gått en promenad för att lätta upp lite, men det är svårt att försöka gå avslappnat och rakt när det är isgata precis överallt!!

Nu blir det viloläge en stund. Och Beck :)

Inga kommentarer: