söndag, januari 02, 2011

Fitness is a battle- welcome to the frontline...

Årets första träningspass blev alltså ett söndagspass, och precis som det låter så är det ett ganska soft pass tycker jag för det innehåller inga tunga lyft i gymmet :)
Nejdå, istället trampar jag Indoor Walking i 45 min och rundar av med 30 min Core- styrka för bål och rygg. Najs :) I vanliga fall brukar det vara ett avrundningspass för helgen och avslutandet för en härlig träningsvecka, ett pass som blir bonus eftersom söndagar är inskrivet som vilodag i min kalender. Idag blev känslan helt den motsatta då jag hade vilodag igår istället och dagen blev alltså en grym start på årets första träningsvecka!!

Igår var det slappardag som hette duga och idag har jag inte heller gjort många knop, förutom på träningen då. Haft besök här hemma - helt oväntat och därför värt så mycket mer- och funderat och planerat inför det nya året och allt vad det innebär... Det finns så mycket jag vill göra, så mycket jag vill satsa på och åstadkomma.. Jag kommer på mig själv med att göra planer som just nu sträcker sig way out of my league. Vi snackar träning, och ja, vi snackar tävling. Och jag är skadad, men det fattar inte varken mitt huvud eller handen som håller i pennan vid planering för den delen. Jag vet inte om jag ska se det som en god egenskap att sikta högt eller om jag bara är jävligt korkad som inte inser mina begränsningar??
Men hur ska jag någonsin kunna förbättra mig själv och mina resultat om jag inte vågar se förbi alla hinder?

Önskan är att kunna köra SM i AF detta året med, skadefri.

Insikten är att jag inte kan träna chins och dips med belastning. Jag kan ännu inte springa rakt fram på ett löpband smärtfritt och därmed ligger en hinderbana ännu längre bort..

Jag måste låta insikten sjunka in lite till.. sen ska jag packa den med mig i en ryggsäck och bära den överallt. Men jag ska aldrig sluta försöka nå dit jag vill. Dagar då det går bra ska jag njuta av att jag kommit en bit närmre min önskan och dagar då det går sämre ska jag helt enkelt öppna ryggsäcken, titta på fakta och låta mig själv njuta av att jag inte gett upp än med tanke på förutsättningarna.
Det kallar jag dubbel njutning och en bra självmanipulation ;)

2011 kommer att bli oförglömligt. Är ni med?!

4 kommentarer:

Cissi sa...

Jag är med och följer dig här :-) Jag ska också se till att göra ett bra år och hålla mig skadefri för det låter inte kul de där... Kram på dig gumman!

"Terra Firma" sa...

Är det ngn som kan så e det du Stumpan!!
Du känner din kropp bäst o vet vad du kan o inte kan o med dig så är ju ingenting omöjligt!! ;0) Så jag sägerbara Heja Heja!! =0)
Följer dig här på Bloggen så du sköter dig jaha ;0)
2011 kommer bli Grymt! ;0)
och jag ser verkligen framemot vårt lilla knyte som kommer i Mars ska bli såå Häftigt!! =0)
Ha det gott o kämpa på!!
Kram kram,,

FitnessDesi sa...

Cissi: Tack gumman!! Och när vi hinner så kommer jag till dig och så kör vi gemensamma motivationspass :) Kraaaam

FitnessDesi sa...

Linda; Det ska bli fantastiskt kul att få träffa lilla knytet när det är dags :) Tack för din pepp!! Puss och kram