torsdag, januari 20, 2011

Nya rutiner

Ja, eftersom jag började jobba igen i måndags så blir det lite annan planering, såklart.. Både gällande maten och träningen.

Jag körde dieten till och med sista måltiden igår, dvs att jag ät min första riktiga mat idag och dieten fortlöpte alltså i 8 dygn.
Under dessa åtta dagar har jag gått ner 3,6kg och lite mer än 2,5% fett.

Övrig förlust har varit vatten och muskelmassan verkar inte ha påverkats nämnvärt!! Mycket positivt resultat :)

Anledningen dock till att jag avbröt dieten (förutom att jag älskar att äta;) var att jag i måndags började träna som vanligt efter mina två förkylningsveckor. Jag märkte direkt att jag var lite mindre uthållig- kan såklart även ha med förkylningen att göra.. Idag efter en vanlig dags matintag gick det mycket bättre dock! Känslan var m y c k e t bättre och kontakten med!!

Utöver träningen så har jag även hunnit med att ta hem en hund som var aktuell för omplacering. Jag fick honom i tisdagskväll och blev kär direkt! 51kg muskler och bred panna med söta ögon gjorde att jag smälte.. trots vissa uppfostringsbrister.. Jag hade honom hela onsdagen med och utsatte honom för lite vanliga vardagshändelser och utvärderade och funderade.
Tyvärr blev resultatet att jag lämnade tillbaka honom igår kväll. Det var ingen rolig känsla, men samtidigt var bristerna så invanda och rotade att jag fått lägga otroligt mycket tid (han var 4 år gammal) på att jobba bort det. Och ändå förmodligen aldrig känna mig helt hundra på att han skulle funka med andra människor än mig.. Världens goaste var han här hemma iallafall.. :)

Imorgon var det tänkt att jag skulle åka in till Mari för lite snack om framtiden men vi bestämde precis att skjuta på det till nästa vecka. Spännande. Får se vad hon hittat på nu ;)

Handboll på tv nu!!!

Inga kommentarer: