onsdag, januari 12, 2011

Diet, kind of :)

Jag har fått många frågor av klienter angående mina viktminskningsprodukter God Balans. Produkten används som en måltidsersättning där kunden själv- eller oftast på min inrådan- ersätter en eller flera måltider för att gå ner i vikt.
Dieten är till för alla, men jag brukar bara rekommendera att byta ut alla måltider om man har många kilo att gå ner eller om man vill ha en raketstart på viktnedgången för att sedan gå över i lugnare tempo. Produkten fungerar nämligen väldigt bra och man tappar foooort!!!
Så för att ha kontroll på nedgången är jag med och följer upp och ger råd och räknar..

En av frågorna jag ofta får är varför jag inte använder produkten under diet inför tävling. Och svaret är att jag inte får i mig tillräckligt energi för att orka lyfta tungt och köra hårda cardiopass samtidigt. Och sanningen är också att jag aldrig provat och därför vet jag inte hur min kropp skulle reagera. (Har provat produkten innan jag blev återförsäljare för att veta att den verkligen fungerar, men aldrig provat i deff- sammanhang).
Så nu när jag ändå bara sitter på röven alternativt ligger i soffan denna veckan så tänkte jag att "ja, vad fan. Jag har inget att förlora att testa ett upplägg!!"

Så sedan igår morse äter jag ingen vanlig mat utan dricker God Balans. Första dygnen handlar om mycket överflödig vätska som kroppen släpper, därefter letar kroppen efter energi att bränna för att orka som vanligt. Givetvis finns det knappt någon energi i kroppen utan istället börjar alltså fettförbränningen att gå på högvarv för att utvinna energi, främst till hjärnan. Under denna tiden infinner sig en känsla av att vara otroligt pigg och på hugget :) Man blir nästan lite "hög" som efter ett grymt träningspass.
Allt beroende på din kroppssammansättning såklart och vilka aktiviteter du utövar under dieten.

Mina favoritsmaker Caffe Latte och Choklad. Finns även tropisk frukt och smultron

Toffe-bar om man hellre vill tugga än dricka sin mat :)
Mitt problem i det här är framförallt att jag inte vill förlora muskelmassa, också en bra källa för kroppen att hämta energi. Och det är detta jag vill testa nu. Hur min kropp reagerar under en sådan här diet om jag samtidigt tillför viss beräknad mängd protein varje dag??!

Mycket spännande! Jag kommer att köra på under några dagar, men avbryter direkt om muskelmassan börjar påverkas för mycket!!

Dock känns det jäkligt bra att jag sedan igår gått ner 1,4kg :)

Observera att detta till 90% är vätska och resterande 10% troligtvis slagg och skit som rensas ur.. Men som sagt, så länge det inte är muskelmassa som ryker så fortsätter jag mitt lilla projekt!

Vill Du veta mer om produkterna så är du välkommen att besöka hemsidan LEVA Friskvård

5 kommentarer:

Unknown sa...

Trevlig produkter.
Är det nån av dessa som är mjölkfria?
Mvh JEN

FitnessDesi sa...

Heej!!
De innehåller en liten mängd avfettat skummjölkspulver, men jag har aldrig haft någon kund som fått reaktion på dem trots att de varit mjölkallergiker.

Mamma Miriam sa...

Tror jag får komma och hälsa på och ta mig en titt på denna produkt när jag kommer hem i sommar. Låter som något jag skulle vilja prova.

FitnessDesi sa...

Miriam: Det låter som en jättebra idé! Att du kommer och hälsar på i sommar alltså ;) Klart att vi ordnar så att du får koll på produkterna. Det är bara att hojta till!

Mamma Miriam sa...

Japp, knattarna och jag kommer att vara i Sverige hela sommaren. Vi flyttar till England i april. Matt ska iväg på någon övning över sommaren, så då finns det ju ingen anledning för oss att inte vara i Sverige.