söndag, januari 16, 2011

Diet fortsättning

Idag söndag, morgonvågen och mätning visar en total av 3 kg förlust sedan start i tisdags. Och fortfarande är det mesta vätska!! (Jag är tydligen en jävla säl i vanliga fall haha)
Fettprocenten rör sig sakta neråt, och en orsak till det är ju att jag inte genomför dieten på "rätt sätt". En diet med God Balans ska inte innehålla alla dessa tillskott som jag tar (protein, kreatin, aminosyror osv) och därför kommer jag aldrig in i ketonfas- dvs att kroppen bränner enbart fett.. Så nu är jag riktigt oviss hur jag ska fortsätta den här kuren jag går på..

Alternativ 1: Köra så som jag gör nu med alla tillskott och ta i beaktande att jag ännu inte tagit ett enda aktivt steg eller lyft någon hantel på hela veckan. Alltså vet jag inte hur dieten påverkas av eller påverkar min träning...
Alternativ 2: Skippa alla tillskott och bara köra på God Balans för att se om fettprocenten börjar rusa när jag går in i ketonfas.. Med risk att bli hängig på träningen och förlora ännu mer tid på gymmet..

I-landsproblem... ;) Men det skulle kännas fruktansvärt halvdant att hoppa av nu och därmed inte veta svaret på ovanstående frågor. Gör jag detta nu när jag ändå är mitt i det så vet jag sen, och kan ge bättre och tydligare rekommendationer med mer variation till min kunder!!

Jag är fortfarande hostig så det bli ringet roligt cardiopass för mig idag även om jag hade hoppats det. Däremot tänkte jag delta på något lugnare, typ Core i 30 min. för att känna lite på kroppen inför nästa vecka. För imorgon är det styrketräning igen minsann!!

Inga kommentarer: