torsdag, januari 13, 2011

Det är tydligen inte fredag idag!!!?

Vissa dagar blir man sådär förvirrad på tid och rum. Idag är en sådan dag.. Det smög sig på redan igårkväll då jag trodde att det skulle bli fredag idag, och känslan har hållit i hela dagen. Men det är inte fredag idag!! Och tur är väl kanske det annars hade alla vidskepliga människor fått låsa in sig ;)

Vaknade imorse av byggnadsarbetarna som byggde upp sin tjusiga ställningar mot fasaden (varför har jag ännu ej begripit för nu står de där tomma) och tog min morgonkaffe. Pysslade med alla mina låtsasuppgifter här hemma och lyckades till och med rota fram lite kläder som nog kunde behöva tvättas och roade mig med det en stund. Fick nog av stillasittande och mötte tacksamt upp Åse som också är sjuk och tog en promenad med besök på gymmet för att iallafall få andas träningsluft.. ;)

Det var dagens! Tjohoo vad det händer grejer.. inte... :(

Kom på att jag ju faktiskt lovat att återkomma med besked och recept om mitt bröd blev gott, och det blev det!! So here it goes:

Desibrödet:
3 dl dinkelmjöl
1½ dl fiberhavregryn
1 dl fullkornsvetemjöl
2dl vaniljprotein
1dl blandning av vetegroddar, kruskakli och pofiber
1 tsk salt
2 tsk bikarbonat
2 dl lättfil
2dl kesella lätt
½ dl sirap
En näve solrosfrön

Degen ska bli lite kletig. Läggs ut på bakplåtspapper på plåt.
Ugnen på 150grader i ca 45 minuter. (Längst ner)

Inga kommentarer: