måndag, juli 26, 2010

Personbästa :)

Morgonens lilla joggingrunda är genomförd med belåtenhet.. Kom upp 0600 som planerat efter en natt med bättre sömn än tidigare, och det känns förbannat bra!!
Ska inmundiga min protteshake, och sedan bege mig ner till byns gym och möta upp en klient för ett trevligt morgonpass. Efter det tänkte jag ta mig en titt på ett nyöppnat träningscenter i närheten, jämföra och utvärdera, och sedan blir det stan. Har en massagetid inbokad vid lunch, både längtar och bävar... Det kommer att göra ont tror jag.

Igår var egentligen inplanerad vilodag, men med tanke på dagens massage och insikten om att jag troligtvis varken kommer att orka eller vara kapabel till ett styrkepass efter den, så fick jag improvisera lite och kasta in träning igår med plan om vila ikväll. Var inte alls upplagd för styrka igår (mentalt inställd hela veckan på att det skulle vara en vilodag..) och dessutom så hade jag stressat med lite andra grejer som jag trodde att jag skulle hinna med. Blir aldrig bra när man går in i gymet med negativa stresstankar.. Men igår hände det bara!! Efter att i förebyggande syfte gnälla lite över hur trött och omotiverad jag var så gick jag minsann in och drog av personbästa i både chins och dips!! Sjuuuk känsla!!
Helt oförberedd på min egen förmåga fattade jag det inte förrän när jag på tredje setet i dips gör det igen..
(Jag tackar Jenny Adolfsson ännu en gång för inspirationen på Fitness5 ;)

Det var en trött och lycklig fitnessDesi som lämnade gymet igår, belönade mig själv med jordgubbsprotte, nötter i mörk choklad (!) och filmkväll hos Oscar. TACK!!

God morgon på er alla!!

4 kommentarer:

Johanna. sa...

hejja hejja
blir det sm i af?
i såfall ses vi ju snart!

FitnessDesi sa...

Den som lever få se.. jag kommer att vara där på plats..oavsett!!!

Johanna. sa...

Åh, vad KUL!
Så ses vi!

FitnessDesi sa...

Men du då??? Blir det SM för dig? Publik eller scenen? :)