fredag, juli 02, 2010

Let me be your overdose

Stranden igår..blåste nästan bort de första två timmarna, sen lugnade det ner sig och blev ljuvligt.. Jag är tacksam för min kärlek till träningen, annars hade jag nog legat kvar där ute än, sönderbränd..hihi..

Passet igår var bröst och axlar. Jag förebyggde genom att smeta liniment och linda armbågen, sen körde jag mina uppvärmningsset i bröstpress- maskinen och Pec- dec istället för under bänkpressen eller hantlarna som jag normalt gör. Det kändes bra. Fokus och lagom kontakt för att sedan våga mig på hantelflyes på lutande bänk.
Efter det kom den största utmaningen- och kvällens stora glädje- DIPS! Jag var jättenervös första setet och tänkte först fega lite, men eftersom Bandoolan var med mig så tänkte jag att "det får bära eller brista" och hängde på viktplattorna. Det gick så jäkla bra!!! Jag var så lyrisk att jag studsade upp och ner efter första setet.. Tror mig minnas att jag klappade händerna också i rena rama upphetsningen.. Det kändes i armbågen, men det gjorde INTE ONT! En väsentlig skillnad!!

Efter dipsen tog jag mitt lyckorus och körde hantelflyes stående för utsida axlar (men jag var mentalt kvar i dipsställningen) och fick sådan grym- jävulsk pump!! Har ALDRIG varit med om nåt liknande, jag tror att axlarna ökade totalt 4 cm i bredd. Hade jag haft en kamera... Nästa gång!!

Nu är jag snart på gång ut i spåret för en lugn morgonjogg, sedan väntar solstolen på mig. I eftermiddag blir det Cross Fit och sedan först träning med en klient, och därefter ett eget pass ben.
Härliga fredag!!

2 kommentarer:

Tess sa...

You can be my overdose!! Grym blogg :)

FitnessDesi sa...

Tack :) Välkommen åter!!