tisdag, juli 20, 2010

Ben på schemat

Såå.. efter morgonjogg som inte räknas, och sedan intervallträning blev det alltså dags för kvällens styrkepass.. Trodde att det skulle gå sådär bra med tanke på hur stumma benen kändes på cykeln på väg till gymmet.. Men så fel jag hade :)
Bandoolan har svikit mig för en resa till Madeira (märkligt val...) men istället har jag fått en stand- in.. Mycket tacksamt!! Oscar får numera stå ut med alla mina konstiga påhitt på gymmet. Än sålänge är han nöjd, han ser plågad ut under passen och gnäller om träningsvärk dagen efter.. Tolkar det som positiv feedback ;)

Så idag utsatte jag Oscar för följande:

Uppvärmning: Leg extensions och sittande leg curl

Frontböj i superset med Raka marklyft
Utfall i smithen på låda i superset med utfallsgång med hantlar
Liggande legcurl i cabel i superset med enbens-spark

PAIN!! Med glädje :)

Kvällens senare aktivitet..

Wok på färska grönsaker och bönor
Ugnsbakad lax

Cheesecake i muffinsform.. En jordgubbe i varje höjer smaken men gör dem lite vattnigare
De innehåller endast 35 kcal per muffins varav 8,5g protein :)

Nu ska de bara svalna, sedan slinker några av dem ner som kvällsmål!!!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Är dom lika goda som dom ser ut? Skulle mer än gärna ta receptet! :)

Träningsvärk = bevis på att man gjort något eller hur ;)

Mia sa...

GOTT det ser ut :)