fredag, november 06, 2009

Strejk, stopp och ur-bangad!!

Drog från jobb med vindens hastighet idag.. ben väntade att få bli piskade på gymet, och jag och Ola hade ju redan bestämt. Man sviker inte det man lovat. Jag var trött som ett psyk redan imorse när jag ställde mig på crossen 06.20 och den där toppen som brukar komma efter maten dök aldrig upp.. så väl hemma för ombyte så gick det inte. Hade förberett och lagt fram träningskläderna på sängen, tagit min pre- workout och sen.. STOPP!! Kan inte, orkar inte, det går bara inte.. Gjorde mina vanliga "peppa-mig- själv-övningar" inför träningn, men funkade dåligt. SKickade sms till Ola och skrev att jag måste banga styrkan, åker upp och cyklar lite bara, för att sen dra hem och sova. Vet ni vad?? Jag kom aldrig iväg. Kroppen ville inte ta på sig träningskläderna ens. Vaknade precis på sängen, insvept i träningskläder och överkastet till sängen. Ont i huvudet och känner mig bakis. Ingen träning idag alltså. Men jag måste lita på min kropp, den vet vad den behöver.
dessutom har jag ju förmågan att skratta åt mig själv, så det var det första jag gjorde när jag såg mig i spegeln.. Tro mig- det hade ni också gjort om ni var här.. Ingen vacker syn ;)

Nu ska jag duscha, och peppa m ig själv, för det står en grymt kul kväll på schemat!!

Kram på er/Desi

Inga kommentarer: