söndag, november 29, 2009

Dagen efter...

Det känns verkligen som att det är dagen efter.. vaknade med extrem huvudvärk och spydde. Ont i heeela kroppen (inte så konstigt eftersom jag var fysiskt aktiv en hel dag och stretchade noll gågner..) Förra året upplevde jag en tomhetskänsla dagen efter, ett stort frågeteckan och var rastlös. Jag gick ut på julskyltningen och träffade mina vänner och försökte ta dagen som vilken annan dag som helst. Det gick ju sådär bra minns jag... Jag var trött och irriterad och flamsig.
Det är ju inte vilken annan dag som helst, det är dagen efter. Dagen efter den stora besvikelsen, och dagen efter den stora glädjeyran och lyckoruset. Jag är faktiskt glad att jag inte tog mig ur sängen imorse utan istället sov nästan 14 timmar- för det behövde jag tydligen!
Huvudvärken börjar släppa, jag är fortfarande jävligt stolt över min spegelbild trots påfyllning av diverse "skit" hela kvällen igår. (brunfärgen som sitter fastetsad gör väl sitt till det bättre också;)

Mitt inlägg igår var absolut inte menat som ett personligt påhopp på någon av mina medtävlande, utan snarare en reflektion på det som domarna sa till mig efter bedömningen. Jag är otroligt tacksam för feedbacken, men jag hade lite svårt att förstå vilket utseende de tycker att man ska eftersträva med tanke på orden som han sa.. Jag ska fundera lite till innan jag väljer att dela med mig av dem, så att ingen känner sig felciterad eller påhoppad.
Nu vet jag iallafall vad jag har att sträva efter om jag vill förbättra mig- vilket är en klar fördel!

jag vill tacka alla mina medtävlande, med spetsen Carolin och Malene för en helt otrolig dag. den blev kanon tack vare vår gemenskap och det var skitkul att träffa er igen!!

GRATTIS MALENE TILL VINSTEN! för mig var du självklar etta hela tiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stort grattis Desi!!
Ta nu hand om dig och ät gott :0)
//Jessi