måndag, november 23, 2009

Aktiv vila

Ingen kan hitta på så många olika saker som "måste" göras, eller iallafall "passa på" att göras när jag ändå är ledig. Tanken är att jag ska vila och ta det lugnt, men jag kan inte. Är jag tillräckligt trött somnar jag, men inte ens en sådan här vecka kan jag förmå mig själv att inta "gråzon" och bara sitta stilla på soffan och slappa.. hur gör man? I min värld agerar man så länge man är vaken, när man är trött sover man. Inget däremellan.. Däremot vet jag att jag är bra på att slappna av under tiden som jag pysslar, så det gör jag så mycket jag kan; Matlådor, baka, julpynta/pyssla, slå in julklappar, skriva "to-do listor", rensa skafferiet, sortera garderoben..osv, osv. Aktiv vila..hehe..

Hungrig, illamående, törstig och sliten..det var så jag vaknade. Nu är jag på topp!! Alltså funkar ju mitt sätt för mig :)

Inga kommentarer: