söndag, november 15, 2009

En note till mig själv... glöm ej!!

Känslorna idag är blandade.. Jag har knappt två veckor kvar tills scenen och jag är definitivt inte nöjd med allt av det jag ska prestera och visa upp.. Så idag har jag fått rannsaka mig själv och vad som egentligen betyder något.
Betyder det något att publiken undrar vad jag egentligen sysslat med det senaste året? Nja.. skulle ju ljuga om jag säger att jag skiter i vad de tycker. Klart att jag jag skulle vilja ha ett sus över läktaren av beundran..haha.. keep on dreamin´Desi :)
Men så vad spelar roll då?
Som jag ser det så har jag på sätt och vis bara finalen kvar.. Jag har redan "kvalat in" och största delen av tävlingen är redan klar. Jag har jobbat som en dåre, många vakna nätter ute i skogen i ett spöregn utan mat, ingen morgonprommis och till slut ingen ork för gym.. Och ändå pressat mig igenom mina måsten för att viljan funnits där, och glädjen till denna sporten triggat mig att fortsätta!

Jag har förbättrat mig på så många plan inför denna tävlingen jämfört med förra året- då jag hade noll koll- både kosten, träningen/ styrkan och det mentala har mognat ordentligt. Denna gången har jag inte bara ryckt på axlarna och sagt att det är på skoj och en engångsföreteelse. Denna gången gav jag mig själv ett helt års förberedelser och genomförde för att se hur mycket jag kunde utvecklas på den tiden. Ett år!! Många tränar och förbereder sig fleeera år innan de vågar sig upp dit på scenen.. Alla dem har jag redan vunnit över, för jag vågar! Jag är kanske varken starkast, snyggast, brunast eller hårdast på den där scenen, men jag har tagit mig dit, stångat kaklet och gått igenom det... så vad spelar det för roll om någon annan undrar och tycker en jäkla massa om min fysik?!
Jag är den ende som vet vilka förutsättningar jag startade med, och jag kan se hur mycket jag utvecklats! Sen att det skulle vara grymt att få spöa skiten ur alla de andra på scen ska jag inte sticka under stol med. Jag vill vinna!! Annars hade jag inte tävlat.

Min note:
  • Detta är ett delmål i mitt liv.
  • Inte MÅLET med mitt liv.
  • Jag har roligt när jag tränar.
  • Jag är stolt över min disciplin.
  • Jag är inte bara grym i gymmet, jag är grym även utanför.
  • Jag är samma person som innan.
  • Min kropp är bara redskapet, min verkliga styrka sitter i huvudet.
  • Jag är inte ute efter att skapa mig ett namn i den här sporten, jag är ute efter en skön utmaning och goda minnen att se tillbaka till.

Vem bär upp en bikini bäst om inte en säl :)

4 kommentarer:

Malene sa...

Det viktigaste är inte alltid slutresultatet i sig, utan snarare att man kämpat och gått i mål! Det anser jag själv iaf!! Annars skulle jag nog lagt ner för längesen!

Snart ses vi!! KRAAAAM

Grannen sa...

Vill bara påminna dig att läsa ditt eget inläg "Säl" Det du hade skrivit idag lät deppigt. Det som står under säl ska du läsa varje gång du tycker det bli jobbigt. Det är möjligt att du inte kommer vara den starkaste, brunaste. Men du är garanterar den snyggaste som ställer upp. Knappt 2 veckor kvar nu, ta fram de bästa stunderna du haft under detta året och tänk POSITIVT!! Jag vet att du kan det :) Kämpa på dom sista dagarna också

"Terra Firma" sa...

You goooo Grlfrend!!!!! Heja heja!! =O)

FitnessDesi sa...

Ni har så rätt så!!!
Grannen, du känner mig bättre än många andra.. och jag vet vad du menar.. Det var inte tänkt som ett deppigt inlägg, mer som en påminnelse till mig själv hur mycket jag trivs med det här och för vems skull jag gör det!