onsdag, januari 07, 2009

Stoppad korv och RAGE!!

Den stoppade korven är ingen mindre än jag.. Jag hade tusen andra liknelser i mitt huvud när jag tog på mig träningskläderna för att gå till gymmet på jobbet idag. Samma byxor och linne som jag hade sista veckan innan tävling, då var jag tvungen att knyta snörena i midjan för att inte tappa dem- nu var jag tvungen att stoppa in fingrarna innanför byxlinningen och tänja lite mellan varje set..för att inte kvävas. Jag såg ut som en stoppad korv- det är kul att kunna skratta åt sig själv ;)

Första dagen på fas 1 detta året: Rehab och uppvärmning i två veckor. Jag körde lätt, rygg och bröst och passet såg ut såhär:

Lutande hantelpress: 10kg*20reps*3set
Lutande hantelflyes: 5kg*14reps*3set

Latsdrag: 20kg*20reps*3set
Sittande rodd: 20kg*15reps*3set

Jag är stolt över min förmåga att inte ryckas med av endorfinerna i min kropp :) Hela passet var mycket lugnt tempo och strikta rörelser, trots detta kände jag av smärtan i nacke och bröstrygg- måtte det ge med sig snart..

Idag provade jag dessutom för första gången RAGE innan passet, en produkt som påstås ha en något uppiggande effekt- och det funkade.. Behövs dock inte när jag kör såhär lugnt, men nu vet jag tills det är dags för de tyngre passen i fas 2.

En ypperlig onsdag/Desi

4 kommentarer:

Frida sa...

haha mick har växt extremt :P och kekke..jag vene mat får han ju alltid, vet inte om du läste men han tog ju med sig ALLA pizza rester och mamma sökte igenom hela huset efter dem.. haha,

Anonym sa...

ja det är grymt skönt med en coach/bollplank! synd att man inte har fler i sin närhet som är lika intresserad som en själv... men man kan ju inte få allt som det så svenskt heter...

hoppas din rehab och rygg kommer tillbaka igen!

blir det någon tävlan under 2009?

kul att du följer mig! det taggar mig extra hårt under tuffa tider å veta att folk följer en!

FitnessDesi sa...

Jaa...satsar på en repris detta året..med bättre resultat!!

Christian S. sa...

Det hade varit en härlig känsla att läxa upp de andra deltagarna i Expeditionen, men vi får väl en ny chans nästa år!! Hur långt kom du i uttagningarna??
Jag har sökt alla säsongeru utom en...så snart måste det vara min tur att komma med...envis jag, inte då...men jag vet vad jag vill!! :)