måndag, januari 19, 2009

Dagens...

Dagens morgon: Segt som bara den att ta sig ur sängen.. Hann dock i tid till jobbet ändå, men jag längtar tillbaka till morgnar då jag är pigg när klockan ringer. Får väl köra lite mental träning på det där ;)
Dagens lunch: Är huvudet dumt får kroppen lida- detta vet jag så väl och ändå lär jag mig aldrig! Jag valde att titta på Harry Potter*2 med Seabay igårkväll istället för att göra matlådor.. matintaget idag fick således bli en inköpt Sushi av sämre kvalité. Äääälskar ju sushi, men den vakuumförpackade varianten känns varken nyttig eller mättande...

Dagens träning: Jag valde att våga satsa idag! Med andra ord; Jag har påbörjat mitt tunga program.. friskt vågat- hälften vunnet!! (Eller så läser jag lunchens visdomsord..näe..) bumbi var på plats idag och passade vilket var avgörande för att våga. Det gick bra! Stelt och lite smärta, men inte alls som jag varit rädd för. Tror att detta kan funka om jag är försiktig!
Passet innehöll två övningar bröst och två övningar triceps a´4set vardera. Låter inte särskilt tungt taget ur sitt sammanhang, men betänk då att jag kör igenom kroppen tre gånger i veckan! Det blir tungt, och fler övningar per dag skulle slita mer än göra nytta..
I rent lyckorus kastade jag mig sedan upp på spinningcykeln och körde 60min till ljuvliga svettdroppar nådde golvet ;)

Dagens kosttillskott:
  • Protein
  • BCAA
  • Kreatin ( start idag)
  • AS (start idag)
  • omega
Dagens matlåda: Entrecote i tärningar med röd paprika- blandas i lättcremefraiche paprika/chili. Till detta fullkornspasta. Mums!!

Dagens tips: Våga prova spikmattan!! Jag börjar bli beroende..



























Dagens tanke:

Du är ett glashus och jag är en sten- men det är du som försöker se igenom mig...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Blir verkligen nyfiken på spikmattan. Var införskaffas en sådan?

FitnessDesi sa...

Den jag ligger på kommer från min massör Thomas, men ryktet säger att den numera även finns i Ronneby.. Jag kan undersöka om du vill.. Tror att priset ligger nånstans 500-700kr.

Frida sa...

Åh har vi fått hålla på med på skolan för våran nya psykologilärare säljer dem :O vi fick testa en med äckligt stora 'spikar' helt ont juu hah!

Fresten, vet du ngt ställe som heter pizzabutiken typ i kkrona? :P

Anonym sa...

Hittade den på nätet för 590 kr. Shakti-matta. Det fanns någon variant som heter rysk spikmatta också, men shakti ser ut som den du har på bilden.

Anonym sa...

Svägerskan,ligger oxå på en sådan.
Vi har ju massage på jobbet var fjortondedag. Helt OK.