måndag, januari 05, 2009

Jobbvecka!

Då var det dags för nya tag och tillbaka till verkligheten med ett ryck som får mig att vakna och inse hur jäkla gott jag haft det hela julledigheten..som förvisso fortsätter tills imorgon, men sen börjar allvaret igen. Jag går ut hårt och jobbar två tolvtimmars-pass på raken och sen hel fredag..suck.. ;)
Jul och nyår har varit välbehövlig vila, och jag erkänner att jag inte ansträngt mig alltför mycket- vilket ni ju märkt här på bloggen. Det har varit någon morgonprommis här och där och pass på gymmet som jag kan räkna på mina bägge händer. Men jag mår bra. Jag är lugn och tillfreds, och även om tävlingsformen är ett minne blott-hahaha, elakt skratt- så känns det här helt okej och jag längtar efter träning så att jag håller på att spricka!
De två första veckorna, med början på denna, blir lätta och inte alltför utmanande. Allt för att testa rygg och nacke nu efter vila och rehab. Funkar allt som jag vill så börjar mitt tyngre program v.4 och det är då jag vill börja se resultat av vilan!! Annars lipar jag nog..

Idag ska jag hämta beställd säng, och förhoppningsvis bli klar med stöket i lägenheten som snart gör mig galen- jo jag vet att det är jag och ingen annan som slitit fram allt- men nu får det vara slut på detta projektet..

Som sista tillägg: Vi hade minus 14 grader imorse, snö och is. Det du!!

Kramar/Desi

6 kommentarer:

Frida sa...

ska jag ens säga ngt? ;)

FitnessDesi sa...

Haha.. det var faktiskt till dig jag skrev det..visste att du skulle ha en kommentar ;)
Men för oss härnere så är det KALLT!

Mamma Miriam sa...

Började min träning idag också. Kändes skönt att ha en rutin igen att följa. Jag ska försöka blogga om det så mycket jag kan och kommer med all säkerhet att be om råd och tips framöver. Gott Nytt År förresten!

Anonym sa...

-16 här.... =)

Frida sa...

hahaha såklart! idag hade vi bara hmm -7 men jag höll på att frysa sönder ändå! BRR :P

FitnessDesi sa...

Emil! Jag kan inte lämna kommentarer på din blogg?!!!