tisdag, januari 13, 2009

Stimulans

Idag har varit en kanondag på jobb! Jag kan inte riktigt beskriva varför, men jag antar att det beror på att jag fått känna mig nyttig och effektiv.. Det är sånt som gör mig stimulerad och tillfreds. Jag har en ny befattning på jobb sedan v49 förra året, som innebär att jag sitter still mycket mer nu än tidigare. Jag har haft mina farhågor inför detta, jag blir så lätt rastlös och känner mig otillräcklig av att inte för röra på mig och se resultat i det praktiska. Men idag känns det så jäkla bra, trots att jag suttit vid mitt skrivbord hela förmiddagen och halva eftermiddagen! Jag har planerat och fixat, försökt malla in och se helheten- och tiden har bara rusat förbi! Ju mer jag planerar ju närmre sanningen kommer jag- dvs genomförandet av det jag planerat :)
Våren kommer att innebära stor utveckling av min egen kompetens om allt går som det ska, och jag längtar. Jag längtar t.om efter det jag egentligen fasar för- typ vinterutbildning i Norrland med isvaksbad.. Inte för att jag inte vill- utan för att jag av förklarliga skäl inte är en stjärna på varken skidor eller det underlag man rör sig på. SNÖ!! Och hemska minusgrader ;)

Bo i sovpåse eller snögrop lär bli aktuellt...


Jag kommer att vara borta mycket, på utbildningar och uppföljningar, vilket såklart påverkar mitt träningsupplägg.. Hösten kommer att bli än värre (eller bättre ur jobb-aspekt)- men jag ska fixa det! Det får inte vara så att det ena förtar det andra. Jag ska träna, dieta och tävla!! Och jag ska genomföra allt i positivt tänkande och se utmaningen som något att växa i!!

Dagens träningspass på gymmet gav 4 övningar rygg, fortfarande så lätt att jag slipper krampkänslan, men idag lyckades jag ändå trötta ut mig ordentligt. Skönt! Imorgon väntar en sovande gammal björn på att få väckas: Simning! Jo, du läste rätt! Imorgon har jag antagit utmaningen att stoppa julskinkan i en simbaddräkt och plaska fram och tillbaka..det var verkligen inte igår!!

Simma lugnt;)
//Desi

7 kommentarer:

Frida sa...

haha du bara mååste ha ängnat mig en tanke, siiimning wuuuhu skoj du bra att du simmar när jag tänker lägga ner haha, och hallåååå norrland(?) norrland like vardå? norrlande ju allt ovanför sthlm ju! hoppas på norrland som i boden eller ngn stans nära boden iaf ;)

FitnessDesi sa...

Jaa, Norrland som att vi utgår från I19 Boden!! Men jag vet inte hur mycket vi är där, tror att vi åker ut redan första dagen och kommer tillbaka två veckor senare när det är dags att flyga ner igen...

Frida sa...

aha vad trist :( haha vi får väl ta en skogspromenad och hälsa på dig då hehe ;)

Christian S. sa...

Jag kommer att uppta min siming med under kommande vecka...varför blir det alltid Ondagar som passar bästa för simning?
Har du någar bar bilder från de tävlingar du gjort?

Frida sa...

SV: Ao, det är nog bäst så ett tag iaf, men det e så svårt att göra så många besvikna men aja.. de får överleva..'träning är inte allt' och det ska komma ifrån dig? ha-ha ;) jag tkr du ska starta Desis fitness camp, i'll be there!

..ungdomshuligan och IB går verkligen inte hop du, ojoj det är ingen risk alls var bara lugn :)

Marica sa...

Japp allt går om man bara vill, det är inte hur man har det utan hur man tar det som räknas!!!!!

Frida sa...

SV: men visst stämmer det ganska bra!? ;)
Har inte du något kul skåne hatar norrland grejer som vi kan ta med i vårt arbete? (A)