fredag, januari 09, 2009

Det finns en baksida..

Min kropp fick sitt livs chock idag (nåja, nästan...) när jag gav mig på att cykla 45 minuter, stackars fläsket brann och sittknölarna i rumpan ojjade sig redan efter 10min.. Haha.. Det går snabbt att bli bekväm!
Idag åkte jag in till stan efter jobb för att få massage- axlar- rygg och nacke. Thomas- som jag mer än gärna rekommenderar, han har magiska händer- slet med mig i en hel timme och det kändes ordentligt när han var klar. Han gjorde klart för mig att det var dags att ta tag i det här- NU. Jag sa att jag ville först känna hur det känns imorgon..hoppas jag på underverk eller??
efter det mötte jag upp In-Grid för en träff med Mari som jag inte träffat sedan veckan innan tävlingen. Hon ville se alla bilder, höra snacket och framförallt: "Ska du tävla igen??". Efter denna fråga blev resultatet jubel, och därefter en inbjudan om att träna där när jag ville! Toppen-toppen-tjej är hon verkligen denna lilla solstråle :) Hmm..dock fick jag inte börja förrän mitt nackproblem var löst..typiskt. Men det är väl tur att någon tänker antar jag.. Så nu får vi se om jag hinner köra igång mitt tunga program v.4 eller om rehaben sträcker sig längre än jag trodde.

Nu ska jag rasta vovve, sen blir det myskväll med film. Imorgon ska jag bege mig till staden för att kitta utrustning inför min fest nästa helg då alla måste klä ut sig enligt sagotema. Roligt, roligt!

Puss/Desi

2 kommentarer:

Christian S. sa...

Tack för din omtanke..det hände innan julen så det har varit lite tung tid under familje helgen nr.1!

Jag tror att du hade gjort det enormt bra, vi skulle nog vara ett storslaget team tillsammans, trots att vi inte känner varandra så tror jag att du har det som krävs att sätta alla på plats om du bara vill, stämmer det??

Christian S. sa...

Så skönt att få massage, det gör undervärk, ska få årets första på Torsdag!
Hoppas att du blir fri från Rehaben inom kort så att du kan köra på för fullt!!
Låter som det kommer att bli en intressant fest med utklädnad...ser fram emot att läsa om det :)