måndag, januari 12, 2009

Chefens utmaning

Chefen chefen (viktigt att betona sista ordentligt för att förstå att det är storhövdingen vi talar om) har gått ut med en utmaning till alla anställda som innebär att tävla om vem som tar flest steg fr.om 7 jan till den 31maj. Tänkte först strunta i att delta, för jag orkar inte med att bära runt och hålla reda på en stegräknare timme in och timme ut..men sen som vanligt så flög tävlingsdjävulen i mig- det finns ingen som kan gå så mycket som jag!! (Synd att inte utmaningen låg i höstas..hehe) Skulle möjligen vara Malin då, den rappa jäntan ;) Så här sitter jag nu, med en stegräknare fäst i uniformen..och manisk som jag är tittar jag på den hela tiden för att kontrollera att den verkligen räknar. Detta gör att jag numera besitter riktig värdefull information, såsom att veta exakt hur många steg jag har från mitt omklädningsskåp till toaletten, från kasern till idrottshallen, och att en stegräknare har svårt att anpassa sig till spinningtempo ;)

Dagens träning har alltså varit spinning 60 min (1500 steg:), imorgon räknar jag med att genomföra ett ordentligt- men rehabinriktat- ryggpass. Numera känns det i hela bröstryggen när jag tar ett djupt andetag, jag tolkar det som mindre bra...

There´s a price to pay in everything you gain.

//Desi

7 kommentarer:

Mamma Miriam sa...

Men such, din stackare. Nu får ju det onda ge med sig tycker jag. Stegräknare är ju kul. Min mamma höll på med det ett tag. Hon upptäckte att om man hoppade blev det 3 steg istället för 1. Kan ju vara bra att veta...

FitnessDesi sa...

Haha!! Alla tips som för mig mot seger är bra ;)

Magda Gad sa...

snygg sida du har!

Frida sa...

Det VAAAR underbart! Ååh vi har redan börjat kolla riksgränsen, dit kan man åka i början av sommaren, ska du med lilla skåning, smö mitt i sommaren lix (((=

FitnessDesi sa...

Magda: Tack!! :)

Frida: Åhh..gör mig ännu mer avis :P

Christian S. sa...

Jag tar ett som heter ARSON från Muscle Asylum Project när det gäller förbränning och ett som heter ALTERED STATE för att bygga muskelmassa från samma leverantör. Mer info kan du se på gymgrossisten.se

Anonym sa...

gillar :)