torsdag, januari 22, 2009

Min dag..

Jag älskar mitt jobb- jag gör verkligen det! Det finns inte många andra yrken jag skulle vilja byta det mot, för det finns inte en dag som är den andra lik..
Tyvärr finns det dock idioter (läs en idiot) som roar sig med att göra skit för andra.. Jag har skrivit om denna kollega tidigare under rubriken avundsjuka, och jag kan inte påstå att läget har förbättrats.. Han sviker mitt förtroende- det lilla jag inbillar mig att jag byggt upp- varje gång, snackar skit och lägger sååå mycket av sin tid och energi på att lägga krokben på mig. Varför??! Jag fattar det inte..nog måste det finnas något mer stimulerande att göra på arbetstid??
Jag skulle kunna skriva om honom och hur han påverkar mig varje dag, men då skulle han få all den uppmärksamhet som han inte förtjänar! Jag kan må skitdåligt över det här, och jag har provat att angripa problemet på olika sätt utan resultat..jag vet snart inte vart jag ska ta vägen. Kan man anmäla en kollega som arbetsmiljöproblem? Vi är ju några stycken som får ont i magen bara av att höra hans röst ute i korridoren..

Suck!!

Inte så peppad/Desi

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också haft ett x antal sådana...huja vad jobbigt.Har dock kommit hyfsat i hamn med alla sånna tråkiga människor.Tyvärr har jag inte kunnat ändra på dom eller deras snack. Men mitt sätt att hantera det...säg till om du vill ta en promenad och snacka! :)

KRAM!

Anonym sa...

Har också mött en del sådana personer! Det brukar vara bästa att bara nonchalera dem, då får de inte den uppmärksamhet de är ute efter. Du får tillämpa någon av härskarmetoderna (det var ett av momenten i kursen jag läste...) Uteslut och behandla honom som luft, ingen ögonkontakt!
Jag brukar tänka att de bara måste ha ett förbaskat tråkigt liv och av ren avundsjuka inte vill unna någon annan ett gott liv!
Eller så är han bara GAMMAL & BITTER!!
Puss & kram

FitnessDesi sa...

Malin: Tack!! Nog för att vi ska snacka av oss under marschträningen sen!!

Lillasyster: Aj lav jo!! Jo, han är både gammal och bitter, helt rätt. Dock är han själv en mästare på alla fem härskarteknikerna.. Men när jag blir ÖB- då jävlar ska jag sparka honom ;)

Anonym sa...

Du har ett stort problem Desi, du är kvinna. Jag kan med stor säkerhet säga att det är just det som han har svårt för. Utan att någonsin ha varit på din arbetsplats. Åh, jag har träffat så många sådana och min uniform är inte lika "tung" som din. Jisses kvinna, du är bra på det du tar för dig och vad jag försår mycket omtyckt på jobbet i övrigt. Inget retar vissa som det.
Men det är ju fortfarande ett problem som kanske gemensamt med andra ska tas upp med chefen..?