söndag, januari 11, 2009

Massage och smärta!

Denna ljuvliga företeelse som kallas massage börjar snart göra mig mer ont än gott känns det som.. Efter avslutad behandling i fredags så blev jag tyngre och tyngre i huvudet ju senare kvällen led, och på lördagen vaknade jag med kräk- huvudvärk som höll i hela dagen.. Skit! Blir så jäkla lessen varje gång, även om jag vet att det beror på att massagen gått djupt och retat rätt punkter. Jag antar att jag måste söka regelbunden behandling för att bli av med det. Har fått tips om kiropraktor och naprapat, men jag är lite rädd för vad som kan hända när någon "knäcker" min rygg..med tanke på min anamnes med rygg och bäcken!
Förslag??
Så med andra ord så har hela helgen gått åt att ligga på samma fläck, glo på samma tv och sooova.. Jag blir helt utslagen varje gång..
Ingen kostym, ingen planering, inga lekar..ingenting är klart inför nästa helg- jag får försöka hinna lösa det senare i veckan istället. Nu ska jag käka och mysa framför tv:n, imorgon går jag på dygn och jobbar fram till onsdag!

Hoppas ni haft en trevlig helg/Desi

1 kommentar:

Christian S. sa...

Vi får ta chansen i något annan gren om vi inte kan komma med i Robinson...
Jag varit hos naprapat och kiropraktor och det har gjort min rygg mycket bättre. Jag fick problem med ett ben och nedre delen av ryggen när jag gjorde Vättern rundan 2005 och det kommer och går men med N och K behnadlingar har det blivigt mycket bättre..det rekommenderar jag och sedan regelbunden massage fast att det gör fruktansvärt ont på dig!! Hoppas att det löser sig :)